obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
newbie heeft hulp nodig....help.
Juutje
Hoi allemaal, ik ben een echte newbie hier, ook wat adsl betreft, na jaren op het breedbandnet van @home voortgesukkeld te hebben was ik toe aan wat nieuws...Orange adsl Fam.
Onze verbinding zou eigenlijk pas op 11-06 opgeleverd worden, maar ongeduldig als ik ben, gisteren alles aangesloten, en het werkte! Yippie.
Moet zeggen, is is heel wat sneller dan het goedkoopste abbo bij @home maar nu heb ik even een vraag aan de ervaren mensen onder jullie.
In de livebox krijg ik deze gegevens los:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 968 Kb
DownStream 13960 Kb
Afname Dichtbij : 25.1 (dCool
Ver weg : 7.5 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 8 (dCool
Ver weg : 11 (dCool
HEC-teller 10652
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 375
ES-teller van 1 dag 0

Mijn afstand tot de centrale is ongeveer 1050 meter...
Als ik nu op speedtest.nl ga meten is mijn download 4649kbps en mijn upload 606kbps.....hoe kan dit zo verschillen? En welke is nu mijn daadwerkelijke snelheid...en is dit wel een goede snelheid voor deze afstand?
Ik weet dat de afstand nar de centrale ook met een korrel zout moet nemen vanwege de spoelen in de grond, maar toch...
Dinsdag komt er iemand van de KPN om de lijn te testen en te labelen,.voor de controle op de koperdraad..
Graag jullie reactie en evt tips om verbinding sneller te krijgen...( heb al zonder antivirus geprobeerd, zonder firewall, gebruik geen router, kon 2 pc's op de livebox aansluiten...was ook nieuw voor mij)
Alvast hartstikke bedankt voor jullie moeite
 
Richard
Volgens je livebox sta je ingetraind op 13 megabit. Om dan een echte goede snelheidstest te doen moet je niet bij speedtest.nl zijn. Dan is speedtest.net al wat beter.
Maar het beste kun je op een paar plaatsen zo'n 100.bin testbestand downloaden. Als je even zoekt op snelheid testen en wat rondkijkt op het forum vind je wel een aantal posts met wat links daar naartoe.

De waarde die speedtest.nl geeft op 20mbit verbinding is knap waardeloos.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'newbie heeft hulp nodig....help.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
hulp Algemeen : 1 24 feb 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Huawei HG655d dagelijks reboot nodig Huawei configuratie en problemen : 4 18 sep 2015
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen : 5 28 mei 2015
Traces nodig ivm hoge latency naar bijvoorbeeld gameservers. Storing : 10 24 jun 2014
Advertentie