obey-robots.txt
26 September 2017, 05:41
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

ISRA-punt help!!!

VinnieV
Ik heb al talloze berichten gelezen over dit onderwerp maar nog kom ik er niet uit. Sinds vorige week moet ik als het goed is verbinding met mijn livebox kunnen maken. Er is een monteur van KPN langs geweest en die heeft mij het hoofdaansluitpunt in de meterkast aangewezen. Alles netjes aangesloten maar het @ lampje blijft maar knipperen. Meerdere malen de helpdesk aan de lijn gehad. Alles zou goed moeten zijn en het enige wat zij konden verzinnen, was dat de bedrading in het ISRA-punt niet goed aangesloten is. Ik heb het kastje opengemaakt maar het lijkt totaal niet op de kastjes die ik op de plaatjes zie. Mijn kastje heeft namelijk in totaal 6 aansluitpunten boven en 6 beneden. De onderste zes zijn genummerd van 1 t/m 6. Boven staat onder een van de 6 een A en rechts een B. Moet ik nou alleen die A en B gebruiken om de rode en blauwe draad op aan te sluiten? BVD
 
Wanabo
Staat ie hier bij tussen?

Wanabo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Wanabo op 17 juni 2007, 23:38
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
VinnieV
Nee dat is het hem juist. Dan was ik er wel uit gekomen met alles wat over dit soort punten geschreven is. Ik ga vandaag naar Rotterdam waar het ISRA-punt zich bevindt. Dan maak ik een foto en die plaats ik hier zo snel mogelijk!!
 
beatwixonline
Hij heeft zeer waarschijnlijk een gewone IS/RA Type 2 is dat volgens mij, dubbele wandcontactdoos.
Bovenste gedeelte is 2x over 6 aansluitpunten voor de blauwe kabel en daaronder bevinden zich de hoofdaansluitdoos (4 polige stekkerdoos).

als je pech hebt zijn de draden zo kort dat je ze niet eens fatsoenlijk kunt zien, en hebben ze ook niet de rood/blauw en oranje/witte kleuren.
 
Richard
Ik heb ook zo'n dubbele doos, in principe is dat toch geen probleem? Zit daar normaliter niet ook een gewone aansluiting op? Hier wel. Daar zit hier de stekker van de Livebox in, geen probleem.

Klopt wel dat je vaker ziet dat de draden daar te kort zijn, in dat geval kun je een kpn monteur laten komen want die zijn verantwoordelijk voor het bekabelingsdeel tot aan het israpunt.
Gewijzigd door Richard op 21 juni 2007, 18:14
Greetings, Richard.
 
beatwixonline
Richard schreef:
Ik heb ook zo'n dubbele doos, in principe is dat toch geen probleem? Zit daar normaliter niet ook een gewone aansluiting op? Hier wel. Daar zit hier de stekker van de Livebox in, geen probleem.

Klopt wel dat je vaker ziet dat de draden daar te kort zijn, in dat geval kun je een kpn monteur laten komen want die zijn verantwoordelijk voor het bekabelingsdeel tot aan het israpunt.


ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een installatiemonteur de kabels te kort afgeknipt had, kun je er later (mocht je storing hebben ) niets meer mee.
Ik krijg nog gewoon en KPN monteur hier, en ik ga hem ook controleren op zijn werkzaamheden, hij dient alles schoon te maken namelijk, en liever nog.. nieuw ISRA aansluiten
 
mesa57
Shanna, het is beter om een nieuw topic daarvoor te starten.
 
VinnieV
Sorry jongens, maar zonder internet kon ik niet eerder reageren. Ik heb Orange gebeld en gezegd dat ik behoorlijk moe werd van dat ingewikkelde kastje. Zij hebben mij uiteindelijk gratis een monteur gestuurd. Die heeft mijn ingewikkelde kastje met 12 pennen verwijderd en een andere gemonteerd. Bovendien bleek dat kastje ook niet het hoofd ISRA punt te zijn. Die zat helemaal benden (wij zitten op de 3e en 4e verdieping). Als je dat ISRA punt ziet lach je je helemaal kapot. Ik heb nog nooit zo'n amateuristisch ding gezien. De monteur van Orange is dan ook een vol uur bezig geweest om alles werkend te krijgen. Vraag me toch af wat die KPN monteur dan allemaal gedaan heeft. Maar goed, het belangrijkste: internet werkt!!! Bedankt voor jullie reacties.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA-punt help!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Locatie isra onbekend Helpdesk 6 13 februari 2015, 06:14
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen 2 31 januari 2015, 13:13
Geen ISRA aansluiten maar wel betalen Klacht over Online 12 29 januari 2015, 20:14
ISRA Punt niet te vinden Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 9 19 augustus 2011, 06:55
ISRA problemen Opleveringsproblemen 5 12 december 2010, 01:24
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| BarthezNL08:50:00
| Tiger09:26:11
| Wanabo09:40:02
| johan324 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja