Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet, geen telefoon, geen service, geen support, geen niets
lammetje
I am English, sorry for writing in English but my Dutch is not yet so great. I can read replies OK in Dutch :-)

Since moving to Breda I have been without internet or telephone for 6 weeks :-(
This is because of 3 weeks levertijd and then I *SHOULD* have been connected since 14 June.

12 June my livebox arrived. 14 june KPN guy checked my connection - is all OK. I should have been connected 10 minutes later....

But the @ lampje just blinks (knippert).

I reported this directly. I had to call helpdesk many times (every time 20 cents per minute). Friendly - but not really helpful.
I also tried the livebox of my girlfriend - this did not work also.
Called helpdesk for the 6th time. This time (after one week) they received a reply from 'Technical Department' that my livebox must be broken. They wanted to send me a new one (even though the livebox of my girlfriend also did not work).
After 7 days - no livebox. It seems that they forgot to send it!
Then I make some more calls (more 20 cents per minute) and then I finally get a replacement livebox. Guess what? It does not work.

Last Saturday (30 June) I called the helpdesk for the 9th time. They would send another message to the 'Technical Department'. This time my issue would be upgraded to 'urgent'.

Monday (2 July) I called the helpdesk again, and I was told that 'Technical Department' would call me back the same day, or maybe the next day.

Tuesday (3 July) I called helpdesk again at 5pm, as no-one came back to me. This time I was told that I should not have been promised that someone would call, and so maybe I would get next day.

Wednesday (4 July) 8.30pm - still no call. This time I call the helpdesk again. "We are so busy". "We do not have enough people" "We have too many problems to solve".
I asked if the status of my issue was indeed 'urgent'. The reply was 'no, it was not urgent' and that I had now to wait ANOTHER 3 weeks for it become urgent once again - because when they sent me the replacement livebox, they then directly CLOSED the issue!!!!

Thursday (5 July) 12pm - STILL NO-ONE HAS CALLED.

It is now 3 WEEKS since I should have been connected.
I have called 14 times.
No-one has called me back.
The only action was to send me a replacement Live Box (useless)
I have never had a connection, so no internet or phone for all his time. And no-one wants to help or seems interested.
I am supposed to work at home 2-3 days a week - because I live a long way from the office - but I cannot.
This is so frustrating and NOTHING is happening and NO-ONE is returning my calls. I have a lot of costs from calling the helpdesk.

Should I now just cancel this 'subscription' - as I have never had any service, and it seems I am never going to get an service - and just go somewhere else instead?

I cannot believe the way this company behaves and the way it treats its customers. AngryAngryAngryAngry

Thanks for any comments, ideas or suggestions please!

Mike

PS: Just for laughs, the original livebox they sent me is so old, it looks really bad. Maybe it was a wanadoo modem (it has had a new cover glued over the old one).
But the 'new' Live box they sent me is broken!! The wireless card does not fit inside, because the socket is broken and loose!!! Unbelievable......
Gewijzigd door lammetje op 10 July 2007, 13:17
 
moeskoetie
orange sucksShock
 
greenandyellowoforange
ik herken een flink aantal problemen, overigens 1e keer dat ik me meld op dit forum., vooralsnog veel zitten lezen.

Met alle technische tips & flips kan ik niet zoveel want op dat gebied ben ik een hork...Frown

om even op het item in te gaan:

ook wij voeren een lange discussie met Orange over het uitvallen van de Livebox, ik heb nu rechtstreeks contact met iemand van Orange en een persoonlijk mailadres.

Alle kosten die wij de afgelopen periode naar de beide servicenummers (helpdesk&klantenservice) hebben gebeld (ook mobiel) heb ik vergoed gekregen (gecrediteerd op de nota van juli) of ga ik nog krijgen (bellen in nota van juli en mobiele bellen).

Ik heb een coulance afspraak; ik krijg een nieuwe livebox (of dat idd werkt?? wij downloaden vrij weel dus we hebben de beroemde belproblemen, de hele ochtend al zonder ondanks resetten en uitschakelen van downloaden).

Ik hoop trouwens echt een hele nieuwe en niet zo een met zwarte vegen (duidelijk gebruikt) die wij kregen..

Van het resetten krijg ik overigens een hernia, had ik dat geweten dan had ik de livebox anders weggehangen (zit nu achter mijn 15 inch scherm..., je wordt niet vrolijk van de aanblik van die LCool, ik moet me nu in een bocht wringen om de voeding er af te halen.

Die livebox komt a.s. week en dan gaat 2 mnd proef in (want vakantieperiode) en anders, gaf Orange bij monde van mijn contactpersoon heel reeel toe, nemen we afscheid van elkaar, ik zoek dan een andere aanbieder (ws. UPC of Tiscali, wat zou wijsheid zijn?) en Orange overlapt bijv. nog 2 weken de startdatum van andere provider.

Na veel gezeur wordt ons probleem dus serieus genomen, alleen ben ik wel sceptisch over de oplossing gezien hetgeen ik op het forum lees.

Beste Engelse mijnheer in Breda, je kunt wat mij betreft de naam (mailadres) van mijn klantenservice persoon krijgen als dat zou helpen, maar buiten het forum om (tsjaa hoe doenewadat? how do we do this?

orange; voorlopig groen en geel van ergernis, maar goed herkansing gegeven dus even serieus afwachten.
 
greenandyellowoforange
goed eigenlijk niet het topic maar in aanvulling op het vorige;

telefoon bleef het niet doen

ik ontvang een retourdoos voor de oude LB

ik bel toch maar eens de helpdesk

wat blijkt: macadres voor telefonie al gewijzigd

nieuwe LB is verzonden arriveert ws. maandag

conclusie: wekend geen telefoon : ja, vervelend (helpdesk)

Best mijnheer uit Breda: waar gaan we zitten janken???
 
greenandyellowoforange
hoofdstuk 3:

meld je net laatste stand van zaken op het forum, wil je serieus met iemand gaan zitten uithuilen..: gaat de bel...

Orange, faster than a forum....

(stiekem lezen ze mee en sturen hun koeriersdienst natuurlijk aan!)

WANT:

de nieuwe LB afgeleverd

nu een lichtgrijs exemplaar, oogt 100% nieuw, hardplastic uitvoering itt tot de foamachtige bekleding van het vorige exemplaar.

hangt er nu aan en start iig probleemloos op
telefoon doet het ook

dit had ik wel verdiend (so far so good) en gun ik elke Orange klant

maar: afstemming, overzicht bij zo'n helpdeskmedwerker enz. daar is niet echt sprake van

goed mijn coulance- en testperiode gaat in

 
Wanabo

Quote

vdrijver schreef:
.....ik kan niet opzeggen,anders ben ik me telefoonnummer kwijt..


Ik heb hier al een paar keer een opmerking in het forum over geplaatst. Want ik wil graag weten of nummers uitgegeven voor VOIP of overgenomen van KPN OOK onder de nummerportabiliteit van de door de OPTA afgedwongen regeling geldt.

Ik ben van mening van wel! Als een ISP een nummer van KPN kan overnemen dan moet de KPN of een andere ISP dat nummer ook weer kunnen overnemen als je wilt overstappen.

Ik kan hier echter nergens harde bewijzen voor vinden en ben dus bang dat we aan de willekeur zijn overgeleverd.Angry

Wie is jurist en heeft een antwoord? Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
lammetje
Back at the office today, so I can finally see the replies! Grin

Thanks for all the feedbacks everyone!!

Update:
When I got home on Thursday night (5 July) my @ lampje was burning!!
I checked and....yes!!! Internet! And phone!

Grin

Friday morning (6 July) I quickly disconnected the livebox, and then re-connected it again (after placing it on my desk, instead of on the floor and tidying the cables - alleen opruimen). You can guess.....
The @ lampje now just blinks again.....no connection any more Sad

3 more calls on 6 July to the help desk, at first they were saying it was my own fault, because I had moved the livebox!!!!!!! Shock
("Where is it now?" and "Is it more than 1.5 metres from the access point".....enz. enz.).

I asked them what the problem HAD been, and what had been done to solve it last week Thursday. It was not clear......the person on the helpdesk told me that the Technical Department had connected to my livebox 10am Thursday, saw that I was connected, so closed the case!!!!

Now, they will re-open the case, and if I did not hear from Technical Department after 10 days, then I should call helpdesk again......
I do not expect anyone to call me, as no-one ever has!

10 MORE DAYS???????

Every time I call (which is very often) the various people on the helpdesk are always very friendly, which makes it difficult for me to angry. It is not their fault after all.......but it seems impossible to get any action, or promises, or any real help.

It is almost a complete month without internet (or phone) now. This is just so not acceptable. Also, it is not possible in the future to ever lose the power, or disconnect the modem, without going through all this again??

Dear greenandyellowoforange, I would like to have this email address that you mention, but I am not sure how it is possible to do this, privately....
 
greenandyellowoforange
Hallo Mike,

mail even een telefoonnummer naar bvds0405@gmail.com zoek ik contact met je.

vdrijver en wanabo: dat was ik me nog niet bewust voor een mogelijk a.s. probleem.

overigens kan ik nu weer bellen naar helpdesk: mijn voicemail doet het niet ondanks activering via de livebox instelling en het inspreken van nieuwe boodschappen in het 1233 menu....., ik dacht juist dat ik alleen een weekend abonnement daar op hadSad

overigens doet zowel telefonie als internet het nog steeds zonder resetten Smile

 
Wout
@lammetje, try to reconnect your cables again and try yellow instead of the red LAN connector on the Livebox.
 
Tiger

Quote

lammetje schreef:
Back at the office today, so I can finally see the replies! Grin

Thanks for all the feedbacks everyone!!

Update:
When I got home on Thursday night (5 July) my @ lampje was burning!!
I checked and....yes!!! Internet! And phone!

Grin

Friday morning (6 July) I quickly disconnected the livebox, and then re-connected it again (after placing it on my desk, instead of on the floor and tidying the cables - alleen opruimen). You can guess.....
The @ lampje now just blinks again.....no connection any more Sad

3 more calls on 6 July to the help desk, at first they were saying it was my own fault, because I had moved the livebox!!!!!!! Shock
("Where is it now?" and "Is it more than 1.5 metres from the access point".....enz. enz.).

I asked them what the problem HAD been, and what had been done to solve it last week Thursday. It was not clear......the person on the helpdesk told me that the Technical Department had connected to my livebox 10am Thursday, saw that I was connected, so closed the case!!!!

Now, they will re-open the case, and if I did not hear from Technical Department after 10 days, then I should call helpdesk again......
I do not expect anyone to call me, as no-one ever has!

10 MORE DAYS???????

Every time I call (which is very often) the various people on the helpdesk are always very friendly, which makes it difficult for me to angry. It is not their fault after all.......but it seems impossible to get any action, or promises, or any real help.

It is almost a complete month without internet (or phone) now. This is just so not acceptable. Also, it is not possible in the future to ever lose the power, or disconnect the modem, without going through all this again??

Dear greenandyellowoforange, I would like to have this email address that you mention, but I am not sure how it is possible to do this, privately....


Go to the bank and get your money back from orange and pay only when they solve your problems.

greetings Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet, geen telefoon, geen service, geen support, geen niets', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 Aug 2021
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 May 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 Apr 2020
Advertentie