obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
510 - DHCP Spoof
meelmark
Ik heb al een aantal verhalen gehoord over het inladen van nieuwe configuratie-files t.b.v. Orange Family indien je een ander type modem dan de LB gaat gebruiken.

Ik heb vernomen dat de livebox, in tegenstelling tot de Speedtouches (510/516/546) een ander soort aansluiting gebruiken (4 aders, smaller plasticje o.i.d.). Omdat ik geen trek heb deze te vervangen, wil ik geen LB gebruiken (we krijgen geen telefonie, alleen adsl).

Momenteel hebben wij internet van Het Net. Onze huidige configuratie is de 510 met een DHCP of static SPOOF. Hierachter hangt dan onze draadloze D-Link router. De maximale snelheid die we zullen ontvangen zal dan ongeveer 7 - 8 Mbit zijn.

Mijn vraag: gaat dit werken? Het voordeel van de spoof is dat ik geen poorten apart hoef te forwarden naar mijn router, en dat zowel mijn router als modem benaderbaar zijn.
 
zuiderling
Ik heb de 510 ook weer aangesloten ipv de lifebox. Dit werkt primaGrin

lees dit maar even
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...#post_8453

 
meelmark
Bedankt voor de nuttige replies.

Een extra vraag: ik lees hier en daar iets over het clonen van je MAC van je LB... is dat nodig in het geval van enkel adsl?
 
meelmark
Hi BIt, jij hebt er verstand van.

Weet jij of je ook nog IP kan spoofen met het gebruikte protocol van Orange / Wanadoo ? (PPPoA = kpn, RTF3nogwat=wanadoo) ?
 
meelmark
laat maar, bedankt!

In ieder geval, hij is online, maar krijg maar 6300KBIT/980Kbit up met de Speedtouch 510. (download trouwens maar met max 480 Kbyte) Ik wil nu de speedtouch 546 kopen om ADSL2 te proberen qua snelheid: is de stekker van de telefoonsteker die nu in de speedtouch zit hetzelfde ? Ik hoorde namelijk dat de stekker van de livebox anders is (smaller ofzo).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '510 - DHCP Spoof', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
DHCP wordt automatisch statisch Zyxel configuratie en problemen : 4 27 feb 2017
DHCP leasetijd Speedtouch 706 configuratie en problemen : 11 30 dec 2014
Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP Algemeen : 2 30 aug 2014
Advertentie