obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP
josr
Hi,

Sinds kort is mijn Thomson modem vervangen door een Huawei HG655d, echter nu kunnen DHCP clients niet meer gelookedup worden door de hostname.

Voorbeeld: computer A met hostname "hostA" krijgt IP adres 192.168.1.50 toegewezen. Bij de Thomson modem zou ik op computer B "ping hostA" kunnen doen omdat computer A bij de DHCP request de hostname heeft verstuurd.

Echter bij Huawei werkt dit niet. Schijnbaar heeft de DHCP Server geen DNS om in dit geval 'hostA' te vertalen naar 192.168.1.50.

Hoe kan ik dit werkend krijgen?

Als ik draai:

nmap -sn 192.168.1.0/24

Dan krijg ik alle IP-adressen van alle devices te zien maar niet de bijhorende hostnames.

Alvast bedankt,

Jos

I R Baboon
De hostnames hebben niets van doen met een DHCP of DNS server.
Maar wel met Netbios.
Dus staat dat aan op je PC?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen : 2 25 nov 2018