obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
"Instellingen LiveBox" laden niet via adresbalk
LaQueen-P
Hallo,

Ik heb een wanadoo livebox (inmiddels Orange dus).
Mijn poort in utorrent staat niet open en dat wilde ik net proberen te verhelpen m.b.v. www.portforward.com

Ik heb via het stappenplan van portforward.com een static ip adres gemaakt (dit had ik dus eerst niet). Er stond dat je er 1 moest kiezen uit een lijstje van 5 static ip's: 1 van deze heb ik ingesteld als ip adres.

Nu ben ik bij het punt gekomen dat ik het ipadres in de explorer adresbalk moet typen om toegang te krijgen tot de Livebox instellingen. Dit lukt mij op geen énkele manier. (Ik heb o.a. mn vorige ipadres geprobeert, mn huidige (static) ipadres en de ipadressen: 192.168.1.1, 192.168.1.10., 10.0.0.138)

Er gebeurt niets, er wordt niets geladen en er staat alleen bovenin de balk Livebox en verder blijft de hele pagina leeg/wit.

Ik heb al andere browsers geprobeert omdat ik heb gelezen dat het ook aan Inet explorer 7 kan liggen. Maar hier lag het probleem dus ook niet want op alle browsers die ik heb geprobeert blijf ik hetzelfde probleem houden (inet explorer7,mozilla firefox,mozilla).

Mijn vragen aan jullie:

- Bestaat er een andere mogelijkheid tot de toegang van de livebox instellingen?
(ik ben de installatie-cdrom kwijt en heb inmiddels mn pc opnieuw geinstalleerd waardoor ik geen programma van de livebox meer geinstalleerd heb op mn pc...de internetverbinding ging automatisch).

En/Of

- Weet iemand hoe ik het probleem kan verhelpen zodat de livebox instellingen aan te passen zijn d.m.v. het intypen van het adres in de adresbalk?

Graag jullie hulp.
Bedankt,

Smile

Grtz Patty
Gewijzigd door LaQueen-P op 02 september 2007, 10:48
 
mesa57
Je livebox moet normaal bereikbaar zijn onder 192.168.1.1
Laten we eens beginnen bij het begin en dan stap voor stap verder gaan.
Als je start / uitvoeren / cmd doet en dan ping 192.168.1.1 doet, krijg je dan antwoord ?
Zo niet doe dan eens ipconfig /all en post het resultaat hier.
 
rrozema
Je kunt waarschijnlijk niet bij je livebox configuratie scherm komen omdat je iets verkeerd hebt ingesteld bij het statisch maken van je pc's ip adres. Dat is wat mesa al vroeg, post je huidige instellingen maar eens, dan kunnen we zien wat er verkeerd is gegaan.

Wat ik wel vreemd vind: als je niet bij je configuratiescherm kunt komen, hoe kom je dan hier op het forum? Of heb je nog een andere computer/internet aansluitng?
 
Richard
Een installatie-cdrom heb je niet nodig, is zelfs af te raden vanwege de rommel die dat ding installeert.

Probeer eens of je me een andere browser wel in de Livebox setup komt? Ik heb het ook wel eens dat ik er met Internet Explorer niet in kom maar met Firefox lukt het dan nog wel.
Dan reset ik gewoon de router (even stroom er af en er weer op) en daarna kan ik er ook met Internet Explorer weer bij via 192.168.1.1, het zou best kunnen dat dit bij jou ook het geval is.

Greetings, Richard.
 
rrozema
andere browsers heeft ie al geprobeerd, Richard. Meer dan ik er heb, zelfs...
 
Richard
Pfffff.... ik begrijp er niets van, de laatste tijd lijk ik maar de helft te zien van wat er staat....Frown
Nja, dan maar afwachten of er nog antwoord komt op de vraag van Mesa57. Misschien kunnen we daar mee verder.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '"Instellingen LiveBox" laden niet via adresbalk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie