obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
de andere persoon hoort mij niet
denise
Ik heb het zelfde probleem als Thijs hieronder maar wil toch mijn verhaal kwijt omdat ik nog aan het mailen ben met orange hierover, een soort dagboek zeg maar, misschien komt er toch een oplossing...

Ik heb nu 1 maand ADLS en telefonie en sinds het begin heb ik het probleem dat iemand aan de andere kant mij soms niet hoort.

In eerste instantie bleek het probleem te zijn dat ik de Livebox op mijn bureau had staan zo een 15 meter vanaf de wandcontactdoos. Dat had die knul van Orange gemeten dus ik het korte kabeltje ertussen gegooit maar het probleem is niet opgelost.

Toen een mailtje gestuurd en ik kreeg een waslijst met vragen terug over de situatie en waarneer het zich voordeed, ik heb ze beantwoord en terug gemailed en gezegd dat ik al die vragen belachelijk vond, het lijkt net dat de situatie optimaal moet zijn anders werkt het niet...anders zouden ze niet zoveel vragen hebben.

Ik kreeg een mailtje terug van, dan is er maar 1 oorzaak
dit wijst er op dat de livebox niet correct is aangesloten. En alle aanwijzingen en instructies over hoe kort alle draadjes moesten zijn en hoever het ISRAPUNT van de Livebox mocht zijn etc.

Hebben ze mijn vorige mail niet gelezen ofzo, zoals hun het beschrijven in de mail, zoals het aangesloten moet zijn, is ook het geval en de antwoorden duiden daar ook op.

Ik heb ze dus nu dit emailtje terug gestuurd, kijken wat ze nu weer zeggen

Volgens mij is de Livebox WEL DEGELIJK goed aangesloten aangezien er een monteur is geweest om de draden om te zetten voor de ADSL en ik neem aan dat hij weet hoe het moet dus daar ligt het niet aan.

Maar hoe dan ook, als er zoveel eisen worden gesteld aan het aansluiten van een LIVEBOX om er voor te zorgen dat hij goed werkt, misschien ligt het dan wel aan de Livebox?! U beschrijft de ideale situatie elke andere kan dus een storing veroorzaken, ik kan mij niet voorstellen dat alle huizen met een Livebox allemaal over een ideale situatie beschikken. Wat als je op 1 hoog woont en je hebt een ISRA punt op zolder zoals in somige oude huizen, dan heb je dus een probleem...dat schiet toch niet op?!

Dus we merken het wel, mijn ISRA punt zit op de gang en dat is toch zo een 2 meter naar beneden vanaf het plafond dus volgens Orange zou dat dus de oorzaak kunnen zijn van het niet functioneren van telefonie, dat is toch belachelijk...alsof ik mijn livebox in de gang ga hangen waar iedereen langsloopt etc. Het zou gewoon moeten werken, bij de andere provider die ik eerst had werkte het ook goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'de andere persoon hoort mij niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie