obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
installeren wireless access point
cb51
Op dit moment hebben we een pc via een kabel met de livebox verbonden en een pc op zolder met wifi van orange. Deze verbinding is heel traag.
Hoe kunnen we de wireless accespoint installeren? En moet er ook iets gebeuren met de kaart in de livebox?? Zoals u merkt is er geen kennis van computers maar wel een hoop ergernis. Ik hoop dat u me duidelijke uitleg kunt geven.
Bedankt zover.
 
OrangeExpert
Beste CB 51,

Ik denk dat het aan je dongel ligt van Orange. Probeer eerst een een nieuwe dongel van sitecom bijvoorbeeld. meestal is het probleem dan verholpen.

Anders kun je nog een externe (wireless)router kunnen aansluiten, maar daar heb je wel een klein beetje kennis voor nodig. probeer eerst optie 1 even.

Succes Smile
 
Neo
Hoi CB 51,

Het signaal zal misschien iets beter worden met een externe AP, maar ik denk toch dat de afstand het grootste probleem is. Wil je echt een betere kwaliteit, dan zal je de AP ergens op de 1e etage moeten plaatsen. Een andere dongle / wifikaart zal niet veel uithalen.

Een AP is vaak alleen aansluiten op de Livebox d.m.v. een ethernetkabel.
Dan krijgt de AP automatisch een signaal van de Livebox en hoef je alleen maar verbinding te maken met de AP en dan heb je internet op de zolder pc. Dit is puur met een Accespoint. Een Wireless Router vergt vaak iets meer inspanning.

Bedenk dan wel dat de meeste AP's standaard niet beveiligd zijn met een WEP / WPA key. Maar dat is allemaal wel te vinden in de handleiding die meegeleverd is.

Voor verdere vragen.... PM mag ook

Grtz..
 
hevi
Een draadloos signaal kan door heel wat worden gestoord: betonnen vloeren, draadloze signalen van de buren, een afstandsbediening van de garage ...
Kies in ieder geval een kanaal dat niet in gebruik is bij de buren, en een goede dongel of een PCI kaart.
Als je echt een betrouwbaar signaal nodig hebt kom je niet altijd goed uit met een draadloze verbinding.
Je kunt voor een paar tientjes ook een versterker kopen die het signaal verbetert, maar dat is relatief.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'installeren wireless access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen : 2 22 mei 2016
No Wireless (huawei hg655d) Algemeen : 3 17 sep 2015
Advertentie