obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Linksys WRT-150N achter Livebox
eddies
Help.... Ik kom er niet meer uit. Angry
Even bij het begin beginnne. Hiervoor had ik een Wireless router van Siemens achter mijn Livebox hangen. Hierop had ik DHCP uitgeschakeled en als ip adres 192.168.1.2 gegeven.
De kabel van de Livebox ging op een LAN aansluiting in de Siemens router en daarop ook mijn vaste pc. Dit werkte prima, dus ook voor Wireless.
Helaas is de router overleden en nu ik een nieuwe laptop heb net een Wireless N kaartje dacht ik ook maar meteen een Wireless router met N Wireless te nemen. Dit is dus de Linksys Wrt-150 N geworden. Op de manier als hierboven beschreven werkt het dus niet. Soms komt er wel wat door, maar het duurt minuten voordat een website is opgebouwd.
Dan maar de manier uit de FAQ op deze website geprobeerd :
Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode) http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...p?cat_id=8
Hierna werkt mijn bedraade gedeelte nog steeds prima, maar het wirelees gedeelte blijft ontzettend traag of er gebeurt niets. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Ik zelf dat dat ik misschien bij onderstaande opties nog wat moest doen?
advanced



Hier in ieder geval de instellingen zoals ze nu in de wireless router staan:



basic_setup

Is er iemand die mij verder op weg kan helpen? Shock

Bedankt alvast
 
Puma
Zet NAT uit. Zet DHCP uit.

LAN kabel, welk van de livebox komt, in één van de LAN poorten prikken ipv WAN poort.

Dat is alles Wink
Gewijzigd door Puma op 15 september 2007, 17:20
 
Richard
Als je dat doet ga je wel in switchmode werken. Dat moet je zelf weten, maar ik ben bang dat het niets gaat verbeteren aan de traagheid van het wireless deel.

Kijk eens of er een firmware upgrade voor die router beschikbaar is, ik hoor meerdere signalen van de N apparatuur dat het nogal eens wat problemen geeft.
Eventueel kun je ook proberen de Linksys eens in Mixed mode te zetten.

Greetings, Richard.
 
Puma
oeps. Hele verhaal niet gelezen. Dacht "die wilt het gewoon aansluiten".
 
rrozema
Precies. Doordat je beide aansluitmogelijkheden hebt geprobeerd en in beide situaties wel bedraad snel hebt, maar alleen wireless traag blijft, heb je wel aangetoond dat het probleem niet in je netwerkinstellingen zit, maar in de wireless verbinding. Je kunt dus net zo goed terug gaan naar je oude situatie, de switch methode, omdat die wat eenvoudiger is en er daarom minder fout kan gaan.

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom jouw wireless verbinding traag is:
1 - de door Richard al genoemde incompatibiliteit tussen de router en je laptop's wireless adapter,
2 - het gekozen kanaal bevat veel storing,
3 - de afstand is te groot voor een van beide apparaten,
4 - er is een defect in/aan een van beide apparaten.

1 kun je mogelijk oplossen middels een firmware/driver update in een van/of beide apparaten, de router en de adapter. Een work around kan ook zijn om i.d.d. mixed mode aan te zetten. Je loopt dan wel het risico dat je toch op 'g' snelheid dus 54kbps terecht komt. Je kan er uiteindelijk ook nog voor kiezen een pcmcia kaartje van het zelfde merk als je router in je laptop te kopen en de ingebouwde wlan adapter uit te zetten. Ook niet echt mijn favoriete optie, maar het is een optie.

2 kun je onderzoeken door een programma als netstumbler te gebruiken om te zien hoe de signaal/ruis verhouding is en de andere netwerken in de buurt te bekijken. Je past gewoon je kanaal nummer in je router aan naar een 'vrij' kanaal.

3 Om dit te testen zet je laptop vrijwel naast je router en probeert of het dan beter is. Maar dat heb je vast al wel gedaan Smile.

4 tja, dit is lastig. Misschien kun je je router nog omruilen voor een ander exemplaar? Je laptop omruilen wordt al weer een heel ander verhaal... Maar de enige truuk die echt werkt in dit geval is toch om alle mogelijke variaties te proberen. Hopen dat de winkel een beetje wil meewerken is het enige dat ik kan doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Linksys WRT-150N achter Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 8 04 mei 2024
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen : 6 17 aug 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie