obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Acces point achter Livebox
Johan Verzendaal
Hoi,

Ik wilde een draadloos netwerk aanleggen om mijn laptop met ingebouwde Wifi kaart op internet aan te kunnen sluiten. Daarvoor heb ik een Acces Point gekocht van het merk Conceptronic (C54APM). Ik heb deze acces point aangesloten en geconfigureerd, mijn laptop vind inderdaad dit draadloze netwerk alleen kan er geen verbinding mee maken. Ik heb het netwerk niet beveiligd dus daar kan het niet aan liggen (als ik hem wel beveilig werkt het trouwens ook niet). Via een kabel (LAN) kan ik met de laptop wel op internet, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de virusscanner o.i.d. Op mijn laptop staat trouwens Windows Vista geinstalleerd.

Ik ben een beetje een leek, maar ik heb het idee dat het iets met IP adres en Subnetmask te maken heeft. Volgens de handleiding (http://download.tulip.com/support/Conceptronic/Wireless/C54APM/C54APM_ML.pdf) moet ik vanaf een bedrade pc mijn TCP/IP als volgt wijzigen:
IP adres: 10.0.0.3
Subnetmask: 255.0.0.0

Dan kan ik in Internet Explorer via 10.0.0.1 toegang krijgen tot de Acces Point om deze in te stellen. Dit heb ik keurig gedaan maar vervolgens kan de laptop dus geen verbinding krijgen met de acces point. Mijn bedrade pc kan ondertussen ook niet meer op internet door dat rare ip adres, dus dat heb ik maar weer teruggedraaid.
Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt alvast.

Groeten, Johan
Gewijzigd door Johan Verzendaal op 19 september 2007, 20:57
 
mesa57
Je access point moet een IP adres in het subnet van de livebox krijgen. Bijvoorbeeld 192.168.1.2 met subnet mask 255.255.255.0
Stel je pc in op 'automatisch ip adres verkrijgen', dan krijgt hij het IP adres van de livebox. Schakel dhpc op het access point uit.
 
Johan Verzendaal

Quote

mesa57 schreef:
Je access point moet een IP adres in het subnet van de livebox krijgen. Bijvoorbeeld 192.168.1.2 met subnet mask 255.255.255.0
Stel je pc in op 'automatisch ip adres verkrijgen', dan krijgt hij het IP adres van de livebox. Schakel dhpc op het access point uit.


Bedankt voor de hulp, het werkt nu eindelijk. Eerst werkte het na het uitvoeren hiervan nog niet, maar na een firmware update en met deze instellingen wel. Bleek dat de AP met de meegeleverde firmware niet Vista compatible was (hoewel dit wel op een stickertje op de doos stond).
Gewijzigd door Johan Verzendaal op 20 september 2007, 12:27
 
rrozema
De AP hoeft zelf geen IP adres in de 192.168.1.0 range te hebben om als access point gebruikt te worden. Je kunt alleen niet bij het configuratie scherm van de AP als je het niet doet.

Je MOET wel de dhcp server in de AP uit zetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Acces point achter Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie