obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
iemand goede ervaringen met Sitecom dc202
zemmik
Hallo,

Ik wil van de speedtouch 330 (oud beestje) af omdat deze niet door Vista goed herkend wordt. Ik wil een goedkope sitecom dc202 aanschaffen, iemand ervaringen mee ism wanadoo-orange adsl lite??
 
zemmik
of een ander merk router wat je gebruikt met Orange-Wanadoo ben ik benieuwd. Zin de settings makkelijk te implementeren??
 
Richard
Ik zou aan die Sitecom DC202 niet beginnen.
Als je prul wilt waarbij je grote kans hebt dat je na een jaar of anderhalf (soms eerder) een nieuwe moet kopen dan zou ik dat type nemen.

Je kunt in dat geval beter een Linksys nemen die ligt op 59 euro dacht ik. Wat duurder als de Sitecom maar kwalitatief ook gelijk een heel stuk beter.

Wil je in het lage marktsegment blijven (rond de 30 euro) zou ik nog eerder een Sweex dan een Sitecom nemen.
Je hebt ook de keuze voor SMC of misschien Belkin alhoewel die volgens mij toch nog wat duurder zijn.

Maar waarom wil je eigenlijk een router achter de Livebox en niet bijvoorbeeld een switch?

Greetings, Richard.
 
rrozema
@Richard: Hij wil z'n speedtouch vervangen door een ander modem + router, hij heeft geen adsl extra incl. livebox.

@Zemmik: Als het je om de compatibiliteit met moderne spullen gaat, kun je je het beste verlaten op bekende merken en typen. Zo heb je de meeste kans dat je de ondersteuning krijgt die je zoekt en anders dat er in de toekomst updates beschikbaar komen. De sitecom valt niet in die categorie apparaten.
 
mesa57
De speedtouch 330 is een usb modem.
Vista drivers voor dat modem kun je hier vinden :
http://www.speedtouch.nl/vista_info.html#ether

Je kunt ook nog de generieke drivers van Thomson proberen :

http://www.thomsontelecompartner.com/dsl-modems-gateways/products/Vista/ZZMT4.103.iso
Gewijzigd door mesa57 op 22 september 2007, 11:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'iemand goede ervaringen met Sitecom dc202', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Slechte ontvangst Wifi met Fritzbox 7360Hoe zijn jouw ervaringen inmiddels Lutz? Huawei configuratie en problemen : 3 31 mei 2015
Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A Zyxel configuratie en problemen : 17 03 feb 2015
Huawei HG655D en sitecom Wl611 Algemeen : 2 14 aug 2014
Huawei HG655d, Sitecom extender & netwerkprinter Huawei configuratie en problemen : 2 18 mrt 2014
Advertentie