obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
port foward router achter livebox
tweety
Hallo allemaal.
eindelijk is het gelukt om mijn router achter de livebox intestellen dankzij dit forum.
Hier voor mijn dank.
Nu alleen het volgende probleem.
Voor een aplicatie moet ik een poort open zetten maakt niet uit welke programma geeft aan 55702 maar kan ook anders zijn.
Als ik dit in mijn router (linksys) en in de livebox doe en ik de poort test is die nog gesloten.
zelfs als ik de firewall uitzet zowel in de livebox en de router kom ik er niet doorheen.

Iemand een oplossing voor dit probleempje.
Als ik de pc aan de livebox hang dus niet via de router zet hij de poort wel open.
ik weet het niet meer iemand van jullie???
 
rrozema
Je moet 2 forwards aanmaken: 1. in de livebox naar 192.168.1.x (WAN addres van je linksys) en 2. in de linksys naar het LAN adres van je pc (bijv 192.168.2.10, vind het met "ipconfig /all").

Aangezien je je pc blijkbaar gemakkelijk om kunt schakelen van livebox naar linksys verwacht ik dat je nog geen fixed ip adres hebt ingesteld op je pc. Ik stel voor om dat wel te doen, je weet dan zeker dat het ip adres niet verandert.

Tenslotte moet je niet vergeten de poort ook open te zetten in je windows firewall. Mogelijk heb je 'm al wel open gezet, maar enkel voor pc's in hetzelfde subnet. Ik zou 'm -in ieder geval voorlopig- op 'any' zetten, vooral als je nog wel eens, om te testen, overschakelt van het ene subnet naar het andere (livebox / linksys).
 
tweety
hallo bedankt voor je antwoord.
Ik zie het net pas staan aangezien ik even ben weg geweest.
Heb geprobeert wat je schrijft maar het werkt nog niet.
ik test op verschillende pagina's of er een poort openstaat maar dat is niet het geval.
Het programma wat ik wil gebruiken is utorrent.
deze kan zelf ook testen maar die zegt ook dat er niks open staat.
als ik de ps regstereeks aan de live box hang doet die het wel. da de juiste instellingen.
en voor heen op @home via de router ook.
Weet het niet meer.
Router heb ik aleen nodig voor het netwer intern ga nu maar kabels omstaken ik weet het anders ook niet.
Misschien weet je nog iets anders .
Ps. windows firewall staat uit dus daar kan het niet aan liggen.
Nogmaals bedankt
 
rrozema
Als ik het goed begrijp gebruik je je router enkel om meer netwerkpoorten te krijgen, correct? Je zou kunnen overwegen om je router instellingen te veranderen en je netwerk stekker over te prikken van de WAN poort naar een LAN poort van je router, volgens de 'router als switch' methode, waarvoor de instructies hier staan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port foward router achter livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie