obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Werkt Orange ADSL (met speedtouch 516) ook met Speedtouch 510?
KingB
Hallo beste mensen,

Ik ben sinds kort overgestapt van KPN ADSL Direct zonder vaste telefoonaansluiting naar Orange ADSL (voorheen Starter), ook zonder vaste lijn. Op zich is dit goed gegaan (oké, 2 dagen zonder internet, maar dat lag aan KPN. Viel eigenlijk nog wel mee, de vorige keer was dat 3 weken!). Ik heb het speedtouch 516 modem direkt aangesloten en hoefde ook geen wachtwoord en gebruikersnaam in te stellen.

Nu is mijn vraag:

Ik wil graag mijn oude speedtouch 510 multipc modem gebruiken, want anders moet ik een extra router kopen en dit lijkt mij toch makkelijker. Kan dit? Want met de oude KPN installatiecd gaat het niet (ik heb eerst het modem gereset, alle 3 de lampjes zijn dan groen). Als ik wachtwoord en gebruikersnaam opgeef dan krijg ik een foutmelding in rode letters, en dan is het voorste lampje oranje.

Ik wel iets gelezen over ini files die ik heb gedownload maar ik begrijp nog niet precies of dit is wat ik nodig heb.

Alvast bedankt. Smile
 
KingB
Snelheid is geen probleem, dat wordt toch 4MB max.

Maar hoe krijg ik dat modem werkend? Moet ik dan die ini files gebruiken?
 
KingB
Ik heb het net al aan de gang gekregen met het Speedtouch 510R4x_config_nl_v1.exe bestand! Grin Bedankt.
 
Patricker
Ik wil even melden dat het ook bij mij geen probleem was.
Modem: SpeedTouch 510 v4.
Ik gebruikte de laatste firmware en de laatste config tool van speedtouch.nl
Met de config tool steeds de bovenste gekozen (RFC1483 en Router modem-standaard), en bij provider "Wanadoo" gekozen.
En het werkt zomaar ineens.

P.S.: Wel met de splitter van Orange, want de oude splitter gaf problemen.

groeten van Patrick.
Gewijzigd door Patricker op 09 juni 2008, 10:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Werkt Orange ADSL (met speedtouch 516) ook met Speedtouch 510?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen : 2 25 nov 2018
Advertentie