obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox poorten openen niet..
Haat voor de BOX
Oke ik denk dat dit wel de miljoenste topic is over dit onderwerp maar ik heb ze allemaal gelezen en prc gedaan wat ik moest doen.... er staat in mijn live box configuratie dat deze poorten nu open zijn maar al probeer ik een server te hosten over internet lukt dit niet...


31131

zo ziet het er nu uit, ik heb van alles gepropeerd maar het wil maar niet werken, hopelijk kan iemand mij helpen ...


edit: hoofdletters in de titel verwijderd
Gewijzigd door rrozema op 30 oktober 2007, 23:26
 
rrozema
Om het gemakkelijk te maken zijn er 2 firewall schermen in de livebox configuratie schermen. Eentje in het 'advanced' gedeelte en eentje in het 'standaard' gedeelte. Die in het 'advanced' gedeelte is degene waarvan jij een afdruk geeft. In dit scherm stel je in welke poorten door de firewall moeten worden doorgelaten dan wel tegengehouden. Dit is echter maar de helft van wat je wilt bereiken. Je wilt namelijk niet alleen inkomend verkeer door laten, je wilt ook dat het op een bepaalde machine op jouw netwerk terecht komt. En dat is wat je kunt bereiken met het scherm in het 'standaard' gedeelte.

Het 2e scherm dat 'Firewall' heet -dat in het 'standaard' gedeelte dus- heeft eigenlijk een verkeerde naam, het zou eigenlijk 'Port forwards' of iets dergelijks moeten heten. Dit is echter het scherm dat jij wilt gebruiken om je poorten te 'openen'.

Haal eerst in het advanced scherm de instellingen weer weg die je zelf hebt aangemaakt en ga daarna in het 'standaard' scherm de portforwards aanmaken voor de poorten die je wilt open zetten. Je zult zien dat nu ook automatisch de firewall wordt open gezet voor die poorten. Het advanced scherm heb je dus helemaal niet nodig hier voor.

Denk er om dat op jouw vista machine ook nog eens een firewall draait. Ook daarin moet je dezelfde poorten nogmaals moeten open zetten voordat je server applicatie zich als 'open' zal voordoen aan gebruikers vanaf het internet.
Gewijzigd door rrozema op 30 oktober 2007, 23:27
 
Haat voor de BOX
rrozema, bedankt, ik heb het gedaan zoals jij het me zei, maar het lukt nog steeds niet elke keer als ik een server over internet wil hosten wordt het een LAN server...

ik heb de poort : 27015 geopent, me Ip adress wordt dan :
192.168.1.13:27015

dit ip is van mijn livebox, mijn pc heeft een ander ip , als ik probeer om te checken of mijn poorten open staat op www.canyouseeme.org komt er een andere IP en alle poorten zijn alsnog closed. is er mischien nog een ander manier om dit op te lossen ? , heeft iemand anders al eens geprobeert om een game server te hosten met een livebox ?
 
Wanabo
Probeer bij een vriend maar eens je server te bereiken. Gegarandeerd dat het lukt.

Hoe kun je dat zelf oplossen? Stel een proxy in (proxy.wanadoo.nl:8080)

Nu benader je vanachter je livebox je server via het internet! Met een host file kan je dit ook oplossen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema

Quote

Haat voor de BOX schreef:
rrozema, bedankt, ik heb het gedaan zoals jij het me zei, maar het lukt nog steeds niet elke keer als ik een server over internet wil hosten wordt het een LAN server...

ik heb de poort : 27015 geopent, me Ip adress wordt dan :
192.168.1.13:27015

dit ip is van mijn livebox, mijn pc heeft een ander ip , als ik probeer om te checken of mijn poorten open staat op www.canyouseeme.org komt er een andere IP en alle poorten zijn alsnog closed. is er mischien nog een ander manier om dit op te lossen ? ,


Het 192.168.1.13 adres is je machine's INTERNE ip adres. Dit interne ip adres is niet te benaderen door enige machine vanaf het internet. Machines vanaf het internet kunnen enkel het externe ip adres van jouw livebox benaderen. Dat is het adres dat je ziet op canyouseeme en bijvoorbeeld ook op wat-is-mijn-IP? onderaan de kop van dit forum. Je livebox heeft (tenminste) 2 adressen: het externe IP adres en het interne ip adres 192.168.1.1. Daardoor kan hij fungeren als een poortwachter tussen het internet en jouw netwerk. De truuk is dat je jouw livebox zo moet instellen dat deze alle verkeer dat binnen komt op poort 27015 van het externe ip adres, via zijn interne ip adres door stuurt naar jouw computer's interne ip adres. En dat doe je dus middels die port-forward.

Quote


heeft iemand anders al eens geprobeert om een game server te hosten met een livebox ?


Ja hoor, horden mensen zijn je voor gegaan, dus dat is echt geen enkel probleem En niet alleen met game servers maar met nog veel ingewikkelder configuraties.
 
Haat voor de BOX
heey,Bedankt voor al jullie hulp en intresse , het is gelukt echt Super bedankt !!Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox poorten openen niet..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie