obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Protocol Orange ADSL met Speedtouch580
Abtagge
Ik ben overgestapt van KPN direct naar Orange ADSL (€8,95 p/m). Ik wil graag mij draadloosnetwerk -modem (speedtouch580) behouden.
Ik neem aan dat ik ipv. toegestuurde (met maar 1 aansluiting) speedtouch516, de speedtouch 580 kan gebruiken en moet tunen.
Ik krijg internet via de speedtouch580 alleen via protocol 'Bridged' aan de praat, maar dan kan ik geen andere netwerkpc op internet krijgen.

Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik kom tegenstijdige protocol-berichten tegen.
1) Volgens www.speedtouch/provider.html: orange (lite/go/basic/extra) is het KPN netwerk met PPPoA en orange direct/family via versatel netwerk met RFC1483.
2) Bij Orange onder mijnaccount bij Orange ADSL; start ie de PDF-handleiding op onder de naam ADSL Starter
3)Echter volgens dit forum (www.orangegebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=1430) Zou bij ADSL Starter juist Protocol EthoA met encaps RFC1483 moeten zijn, Terwijl ik bij ADSL GO/lite/Basic/Plus wél PPPoA zie. En dan is er ook nog ADSL-direct met PPPoA met een ander soort loginnaam.

Kortom wat is het juiste protocol voor Orange ADSL (op het KPN-netwerk).

Hierbij kom ik meteen op de volgende vraag: in het geval van PPPoA moet ik een userid + password invullen. Ik neem aan dat dat het 1e userid is wat ook je email-userid is. Hierbij heb ik het password gewijzigd. klopt het dat ik dit nu ook bij PPPoA-protocol moet gebruiken? De toevoeging GO/lite/Basic/Plus is hierbij niet van belang, toch?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Protocol Orange ADSL met Speedtouch580', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie