obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
sitecom adsl wl-536
hans2009
Ik heb een livebox family installatie en werkt prima. Nu wil ik een Sitecom wireless adsl router wl-536 uit testen. Ik heb de LB en alle andere zaken verwijderd. Als ik nu de sitecom wl 536 installeer inclusief de bijbehorende splitter dan is mijn telefoon verbinding weg. Echter als ik het adsl draadje uit de splitter haal dan werkt de telefoonverbinding. Mijnvraag is nu : Kan ik ongestraft de LB verwijderen en een ander merk adsl apparaat installeren?
 
rrozema
Je had -als het goed is- voorheen je telefoon aangesloten op de livebox. Blijkbaar heb je je lijn niet geheel laten overnemen door Orange, maar hebt je oude (kpn) nummer nog op je lijn, want anders had je helemaal geen telefoon signaal gehad, ook niet als je de splitter niet aangesloten hebt.

De reden dat je de telefoon achter de livebox aangesloten had, is dat de livebox een ingebouwde splitter heeft. Zonder de livebox heb je nu een andere splitter nodig. De volgorde waarin je e.e.a moet aansluiten is:

ISRA --> splitter ---> telefoon
|-------> sitecom

Zowel je telefoon als de sitecom zitten dus achter de splitter. De splitter heeft namelijk 3 aansluiting:
line ( -> ISRA),
phone ( -> telefoon) en
modem ( -> sitecom).

Trouwens, de sitecom kan mogelijk wel het adsl deel van de livebox vervangen (ik heb de specificaties niet gecontroleerd), maar nooit het Orange telefonie deel. Als je wel Telefonie van Orange afneemt, dan kun je dat deel van je abonnement per de eerstvolgende gelegenheid wel opzeggen als je van plan bent die sitecom te blijven gebruiken.
 
hans2009
Dank je. Ik heb een adslpakket met telefonie van orange. De splitter die ik nu wil gebruiken om de wl-536 te testen is van SWEEX met inderdaad drie aansluitingen ISRA-LINE-ADSL. Het is mijn bedoeling om sitecom wireless bij mij thuis dusdanig te prepareren dat ik deze zonder problemen kan installeren bij mijn broer. Ik heb n.l. al zijn gegevens en volgens mij maakt het niet uit van welke plaats ik contact met de provider maak. Alleen hij heeft een wanadoo-lite pakket. Dit was voorheen ISDN maar is omgezet naat analoog door KPN (~70 euro). Dus de oude ISDN adslrouter is niet meer te gebruiken. Vandaar de sitecom.

Als ik de SWEEX splitter monteer (en de overige LB apparatuur disconnect) kan ik de LINE aansluiting van de splitter gewoon gebruiken voor telefonie. Echter als ik de adsl aansluiting op de splitter aansluit op de sitecom dan is alles dood.
 
rrozema
2 opmerkingen:
1 - de adsl instellingen voor adsl lite zijn niet gelijk aan die voor adsl extra. Je plan gaat hier een beetje mank. Lees onze faq voor de details.
2 - ofwel je splitter is stuk, of je gebruikt niet de juiste aansluiting van de splitter, of je kabel tussen je splitter en de sitecom maakt sluiting of je sitecom is defect: het telefoonsignaal mag niet wegvallen wanneer je je modem met de adsl aansluiting van je splitter verbindt. Je weet wel zeker dat het een splitter voor een analoge lijn is? En heb je het al eens met een andere kabel tussen je modem en de splitter geprobeerd? Je kan ook eens proberen je livebox op de splitter aan te sluiten (om te kijken of de splitter defect is of de kabel). Je hebt dan 2 splitters achter elkaar, dus waarschijnlijk zul je een iets minder sterk signaal krijgen (= waarschijnlijk lagere intrainsnelheid als zonder de splitter), maar als je telefoon dan wel werkt en niet als je de sitecom op de splitter aansluit, dan is er iets mis met de kabel naar je sitecom of met je sitecom zelf, maar de splitter is dan wel ok.
Gewijzigd door rrozema op 24 november 2007, 01:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sitecom adsl wl-536', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie