obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
weer een syslink probleem (uitgebreide uitleg en screens)
xellebration
ik zie een paar linksys threads staan maar die helpen me niet echt verder dus ik maak een nieuwe thread als jullie het niet erg vinden

ik heb dus sinds kort een linksys en voorheen had ik mijn eigen pc op de eerste poort en de linksys op de extra poort
maar dat was een drama omdat internet continue uitviel,
dat heb ik dus verholpen door de linksys in de hoofdpoort te doen en mijn pc als aansluiting 1 op de linksys te doen
hierdoor is hij nog nooit uitgevallen

wel enig probleem is de port forwarding zoals menig anderen die hebben
maar het word er zo moeilijk in uitgelegd
dus ik zal het systematisch vragen wat en hoe het precies moet



LIVEBOX INFO

orange1

orange2

lokaal ip staat op 192.168.1.1 en subnet is standaard
DHCP configuratie staat op 192.168.1.0

als portforwarding heb ik test1 en test1a gebruikt ( tcp en a voor udp )*
allebei hetzelfde nr **991 naar 192.168.168.1 ( das de linksys)

DUS DE LIVEBOX IS EEN DHCP SERVER
en dat is de linksys ook dat laat ik jullie later zien
ik had gehoord van iemand dat het geen kwaad kan maar dat je wel een static ip nodig heb
heb ik dit dan via livebox,Heb ik dat uberhaubt wel nodig?

LINKSYS ROUTER
deze is via een utp kabel verbonden met de RODE poort van de livebox
en deze kabel is aangesloten op de hoofdaansluiting( logisch anders had ik geen internet gehad Cool )
het gaat hier om een WRT54GC router van linksys

linksys1

linksys2

INTERNET CONNECTION TYPE: automatic DHCP
local ip staat op : 192.168.168.1
rest kan je zien op de attachments

mijn vragen;

-1- waar zit de fout?

-2- welk ip moet veranderd worden zonodig?

-3- hoe moet ik de livebox zo instellen dat hij forward naar de linksys?

-4- moet ik nog iets aan de linksys instellingen veranderen?

-5- Wat moet ik doen om de linksys te forwarden naar mijn eigen computer?

-6- bij een torrentprogramma is het nodig om UPnP/NAT-PMP portmapping in te schakelen?

-7- zijn er nog andere dingen wat ik moet veranderen zoals static ip????

hopelijk kom ik hier ver genoeg mee...
hij download wel, maar krijg geen binnekomende connecties terwijl als ik mijn pc direct op de livebox aansluit wel

help me ajb, zou een hoop tijd schelen
Gewijzigd door xellebration op 07 januari 2008, 10:14
ERROR 404:
This page cannot be found

the page you are looking for might have been removed,had his name changed,or is temporarily unavailable
 
rrozema
Je hebt de andere threads nog niet goed genoeg gelezen, want het is NIET logisch dat je de livebox aan de linksys koppelt via de hoofdaansluiting (= WAN poort). Er zijn 2 methoden om je linksys te gebruiken:
- de router achter router methode (welke jij nu hebt toegepast) en
- de router als switch/access point (welke beter geschikt zou zijn geweest).
Bij de 2e methode sluit je de linksys met een van z'n LAN poorten aan op de livebox, de hoofdaansluiting (WAN poort) blijft leeg.

De eerste fout zit al in je allereerste plaatje. Lokaal ip adres 192.168.1.1 moet het ip adres van je linksys router zijn. D.w.z. het adres dat je hem statisch had moeten geven, maar wat je dus niet gedaan hebt. Eigenlijk heb je bijna alles verkeerd staan. Ik stel voor dat je je linksys reset naar z'n fabrieksinstellingen en vervolgens deze instructies volgt om je linksys volgens de 2e methode te gebruiken.

Het grote voordeel van de 2e methode is dat je de port forwards enkel in de livebox hoeft in te stellen en niet meer in allebei de apparaten.
Gewijzigd door rrozema op 07 januari 2008, 12:34
 
xellebration
oke ik heb het volgende gedaan

ik heb de linksys geresetted naar factory defaults
en de utp kabel vanuit de ethernetpoort1 van de livebox naar ethernetpoort 1 van de linksys gestuurt

zowel de livebox als de linksys hebben nu 192.168.1.1
ik krijg nou internet via de linksys dus dat werkt
livebox dhcp is ingeschakeld
poorten 1 t/m 65535 zijn geforwarded naar 192.168.2.1 (linksys)

dus even een samenvatting

hoofdaansluiting->>livebox<<-ethernet1livebox*geel*->>ethernetpoort1linksys->>
mooi alles werkt..

MAAR!!!

als ik daarna de linksys verander in 192.168.2.1 en save settings
renew mn ip en kom zoals in de faq staat vermeld op de linksys router uit
zodra ik dus de utp kabel van de linksys naar de livebox doorleg en daar zoals in de Faq vermeld sta ( zelfs na de linksys terug te zetten naar router, geen internet dus maar weer resetten

dus het staat nu als volgt vanuit de rode aansluiting van de livebox gaat een utp kabel naar de linksys 1e LAN poort
dan als 2e lan poort mijn eigen computer en 3e de pc beneden
settings in livebox: dhcp staat aan en alle poorten zijn geforwarded naar 192.168.2.1 zowel tcp als udp, de firewall is geactiveerd
ik krijg internet via de livebox naar de linksys waaruit een utp kabel naar mijn pc's gaan (lan2/3)
Ik kom nu de setup van de linksys niet meer in omdat de linksys nu ook op 192.168.1.1 staat geparkeerd

ik laat het zo even staan zodat ik iig antwoord op de vraag kan lezen
WAT MOET IK NU DOEN!!!
want al mn pcs hebben internet
belangrijk is dus dat ik weet hoe ik in de syslink router menu kan om zo de poorten te forwarden
en de ip te veranderen van de linksys naar 192.168.2.1
als ik het juist heb staat de linksys op gateway modus

zucht.. wat een gedoe allemaal
Gewijzigd door xellebration op 08 januari 2008, 01:48
ERROR 404:
This page cannot be found

the page you are looking for might have been removed,had his name changed,or is temporarily unavailable
 
xellebration
wat ik ook wilde vragen want het is maar een suggestie
kan ik mijn hoofd pc op de hoofdpoort van de livebox aansluiten via utp
dus rode poort mn meest gebruikte pc

en dan via de 2e poort *gele poort* ( extra computer ) de linksys verbinden met de 2 andere computers? andersom is ook goed hoor

DAT IS ZOALS IK HET EIGENLIJK WIL HEBBEN

zo ja moet ik dan ook de 2e aansluiting van de livebox naar een van de LANPOORTEN doen ipv de wanpoort?

het lijkt me dan logisch dat de rode poort de 192.168.1.1 genereerd
en voor de linksys router 192.168.1.2
Gewijzigd door xellebration op 08 januari 2008, 02:29
ERROR 404:
This page cannot be found

the page you are looking for might have been removed,had his name changed,or is temporarily unavailable
 
rrozema

Quote

xellebration schreef:
oke ik heb het volgende gedaan

ik heb de linksys geresetted naar factory defaults
en de utp kabel vanuit de ethernetpoort1 van de livebox naar ethernetpoort 1 van de linksys gestuurt

zowel de livebox als de linksys hebben nu 192.168.1.1


Dit is niet zoals de instructies het zeggen. De linksys mag absoluut niet hetzelfde ip adres hebben als de livebox. Laat de WAN kant van de linksys op 'automatisch verkrijgen via DHCP' staan. De LAN kant geef je een ander adres in de 192.168.1.x range, behalve 192.168.1.1 en ook niet tussen 192.168.1.10 en 192.168.1.50. Kies bijvoorbeeld 192.168.1.9.

Quote


ik krijg nou internet via de linksys dus dat werkt
livebox dhcp is ingeschakeld
poorten 1 t/m 65535 zijn geforwarded naar 192.168.2.1 (linksys)


Ook dit staat niet in de instructies. Je hoeft helemaal geen poorten te forwarden naar je linksys.

Quote


dus even een samenvatting

hoofdaansluiting->>livebox<<-ethernet1livebox*geel*->>ethernetpoort1linksys->>
mooi alles werkt..

MAAR!!!

als ik daarna de linksys verander in 192.168.2.1 en save settings
renew mn ip en kom zoals in de faq staat vermeld op de linksys router uit
zodra ik dus de utp kabel van de linksys naar de livebox doorleg en daar zoals in de Faq vermeld sta ( zelfs na de linksys terug te zetten naar router, geen internet dus maar weer resetten

Je linksys dient enkel nog als switch + wireless access point. Het interne ip adres (volgens mijn voorstel eerder: 192.168.1.9) is het adres waarop je je linksys nu kunt bereiken.

Quote


dus het staat nu als volgt vanuit de rode aansluiting van de livebox gaat een utp kabel naar de linksys 1e LAN poort
dan als 2e lan poort mijn eigen computer en 3e de pc beneden
settings in livebox: dhcp staat aan en alle poorten zijn geforwarded naar 192.168.2.1 zowel tcp als udp, de firewall is geactiveerd
ik krijg internet via de livebox naar de linksys waaruit een utp kabel naar mijn pc's gaan (lan2/3)
Ik kom nu de setup van de linksys niet meer in omdat de linksys nu ook op 192.168.1.1 staat geparkeerd

ik laat het zo even staan zodat ik iig antwoord op de vraag kan lezen
WAT MOET IK NU DOEN!!!
want al mn pcs hebben internet
belangrijk is dus dat ik weet hoe ik in de syslink router menu kan om zo de poorten te forwarden
en de ip te veranderen van de linksys naar 192.168.2.1
als ik het juist heb staat de linksys op gateway modus

zucht.. wat een gedoe allemaal


Klik hier om naar jouw linksys configuratie menu te gaan als je de instructies goed hebt opgevolgd. In dit menu heb je overigens enkel nog iets te zoeken om je wireless instellingen te veranderen. Port forwards hoef je enkel in te stellen in het livebox configuratie scherm.

Conclusie: Volg a.u.b. de eerder genoemde instructies op, je haalt nog steeds de beide methodes door elkaar.

Oh, en: ja, in de instructies beschreven configuratie kun je ook de 2e utp poort van de livebox gebruiken om er een andere pc op aan te sluiten. Volg je de alternatieve manier, dan kan dat niet.
Gewijzigd door rrozema op 08 januari 2008, 15:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'weer een syslink probleem (uitgebreide uitleg en screens)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie