obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Toch nog eens klagen over die smtp poort.
Richard
Ik weet zo vlug ook niet waar het anders onder te plaatsen, is eigenlijk geen storing, maar gewoon een probleem wat zich nu begint voor te doen.

Hopelijk doet Wanadoo er toch eens iets aan, want het blijft gewoon echt onzin dat ze die uitgaande smtp beperken tot smtp.wanadoo.nl en het begint dus nu ook al problemen op te leveren bij mijn eigen domeinen, ziehier het bewijs (kruisjes gezet wegens privacy):

The Postfix program

: host mx0.gmx.net[213.165.xxx.xxx] said: 550-5.7.1 {mx007} The
recipient does not accept mails from 'xxxla.dhs.org' over foreign
mailservers. 550-5.7.1 According to the domain's SPF record your host
'194.134.35.146' is not a designated sender. 550 5.7.1 (
http://www.gmx.net/serverrules ) (in reply to RCPT TO command)

En dat laatste ip adres is dus.... jawel... smtp06 van Wanadoo.Angry

Ik begrijp die beginnende beveiliging van providers, zou ik ook doen -dat- helpt tenminste beter tegen spam.
Nu kan ik dus van in elk geval 3 domeinen geen mail meer naar @gmx.net users sturen of wanadoo moet dit aanpassen.

Maarja.... 20 ct per minuut. Is er hier nog iemand aanwezig van de helpdesk die dit zou willen aankaarten? Smile
Greetings, Richard.
 
Funny2k
je zal aan jou domein een SPF (Sender Policy Framework) record toevoegen.

zie link hieronder:
http://www.openspf.org/
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Richard

Quote

According to the domain's SPF record your host
'194.134.35.146' is not a designated sender. 550 5.7.1

Degene die het SPF record zal moeten toevoegen is dus de smtp06 van wanadoo want daarvan word aangegeven dat ie geen spf record heeft.

Mijn domeinen zijn voorzien van een spf record. Ik zal wel eens kijken of ik wanadoo als designated sender kan toevoegen.
Gewijzigd door Richard op 31 mei 2006, 22:48
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toch nog eens klagen over die smtp poort.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen : 4 02 okt 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
Advertentie