obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe verbinding
rrozema

Quote

Peter_L schreef:
Hoi
Toegegeven orange is, het eerste jaar, zeker niet duur maar wat krijg je er voor terug? Vaak niets dan ellende bij vooral nieuwe klanten. En (afhankelijk van het abonnement) zijn de kosten in het tweede jaar al een stuk hoger. Maar als ik daar over ga beginnen dan ga ik off topic.

En die snelle verbinding valt tot nu toe ook erg tegen (zie topic snelheidsverhoging) maar ook daar zeg ik hierover verder niets anders ga ik ook daarmee off topic.


Toch vergeet je hier dat dit slechts een deel van de aansluitingen betreft: enkel die waarvoor Orange geen eigen modembanken in de centrale heeft staan. M.a.w. die waar de snelheidsmeting 8 mbps aangeeft (wat in de praktijk tot nu toe dus blijkbaar maar 4 mbit is). Als de snelheidsmeting daar bovenuit komt, dan zit je blijkbaar op een centrale met Orange modems en zul je dus van de meeste van de hier beschreven problemen nooit last krijgen. Je zou je waarschuwing aan potentiele Orange adsl extra klanten dan ook iets kunnen nuanceren, want als je niet dat extra commentaar onderaan de snelheidsmeting krijgt waarin staat dat de lijn later van 4 naar 8mbps zal worden opgewaardeerd, dan zul je geen last hebben van de snelheidsproblemen en krijg je gewoon een snelle en goed werkende internet verbinding voor weinig.

Persoonlijk zou ik dan nog steeds het gebruik van de livebox afraden en een alternatief adsl 2+ modem aanraden. En Orange telefonie moet je zeker mijden. Orange heeft onvoldoende technische kennis in huis om dat werkend te krijgen/houden.
 
Peter_L

Quote

rrozema schreef:

Quote

Peter_L schreef:
Hoi
Toegegeven orange is, het eerste jaar, zeker niet duur maar wat krijg je er voor terug? Vaak niets dan ellende bij vooral nieuwe klanten. En (afhankelijk van het abonnement) zijn de kosten in het tweede jaar al een stuk hoger. Maar als ik daar over ga beginnen dan ga ik off topic.

En die snelle verbinding valt tot nu toe ook erg tegen (zie topic snelheidsverhoging) maar ook daar zeg ik hierover verder niets anders ga ik ook daarmee off topic.


Toch vergeet je hier dat dit slechts een deel van de aansluitingen betreft: enkel die waarvoor Orange geen eigen modembanken in de centrale heeft staan. M.a.w. die waar de snelheidsmeting 8 mbps aangeeft (wat in de praktijk tot nu toe dus blijkbaar maar 4 mbit is). Als de snelheidsmeting daar bovenuit komt, dan zit je blijkbaar op een centrale met Orange modems en zul je dus van de meeste van de hier beschreven problemen nooit last krijgen. Je zou je waarschuwing aan potentiele Orange adsl extra klanten dan ook iets kunnen nuanceren, want als je niet dat extra commentaar onderaan de snelheidsmeting krijgt waarin staat dat de lijn later van 4 naar 8mbps zal worden opgewaardeerd, dan zul je geen last hebben van de snelheidsproblemen en krijg je gewoon een snelle en goed werkende internet verbinding voor weinig.

Persoonlijk zou ik dan nog steeds het gebruik van de livebox afraden en een alternatief adsl 2+ modem aanraden. En Orange telefonie moet je zeker mijden. Orange heeft onvoldoende technische kennis in huis om dat werkend te krijgen/houden.


Mee eens in zoverre dat ik vind dat Orange dit bijvoorbeeld tijdens het afsluiten van het contract kenbaar moet maken. Want je kunt natuurlijk niet van potentiele klanten verwachten dat ze weten dat Orange in sommige centrales kennelijk geen eigen modembanken heeft en dat het daardoor wel eens zou kunnen zijn dat je problemen gaat ondervinden met je verbinding

Voor wat betreft de telefonie en LB mee eens. En ik vraag me af bij hoeveel % van de nieuwe klanten alles naar behoren werkt, inclusief juiste contractuele snelheid

Ik wil daar nog eens een niet naar behoren functionerende klantenservice/helpdesk aan toevoegen en alles bij elkaar genomen blijf ik er bij dat nieuwe klanten beter niet voor Orange ADSL extra + telefonie kunnen kiezen.


Peter
Gewijzigd door Peter_L op 13 januari 2008, 08:07
 
rrozema

Quote

Peter_L schreef:
Mee eens in zoverre dat ik vind dat Orange dit bijvoorbeeld tijdens het afsluiten van het contract kenbaar moet maken.


Ja, dat klopt. Ik heb het ook altijd al heel vreemd gevonden dat Orange hetzelfde product "ADSL extra" met verschillende specificaties kan verkopen. Als ze de producten gewoon duidelijk verschillende namen hadden gegeven waren er veel minder klachten geweest. Maar daar zal de marketing afdeling wel weer achter gezeten hebben. Iets in de trand van "Minder keuzes is gemakkelijk voor de klant" of zo. Moet je kijken wat voor onzin je daar van krijgt. Wees gewoon duidelijk en probeer je niet beter voor te doen dan je bent, volgens mij krijg je daar een veel solidere klantenband mee en volgens mij verkoopt dat een stuk beter dan vage aanprijzingen als "tot 20Mbps" die je toch in 99% van de gevallen niet kunt waarmaken.

Een beetje wat Alice dus doet, zij hebben echter gekozen voor een technisch iets minder geavanceerde oplossing die voor iets-meer-dan-gemiddelde-gebruikers te restrictief is. Plus dat ze hier in Nederland niet lijken te profiteren van de ervaringen die ze in hun eerdere landen al hebben opgedaan. En dat is nou weer jammer, want het idee was goed.
 
Ross
Ik heb hier ADSL family dus tot 20 Mb en telefoon sinds april 2007, en moet zeggen dat Orange vanaf het begin verteld heeft dat via mijn centrale een max verbinding van 4Mb (thans 8Mb ) mogelijk was, dus voordat ik het contract met Orange tekende.
Ik heb dus bewust voor deze beperking gekozen, (KPN centrale) omdat het totaal pakket hier in het noorden, zelfs met deze beperking, nog aantrekkelijk was. (zeker het eerste jaar)
Als Orange meer had beloofd en niet waar kan maken zou dat een ander geval zijn.



 
Peter_L

Quote

Ross schreef:
Ik heb hier ADSL family dus tot 20 Mb en telefoon sinds april 2007, en moet zeggen dat Orange vanaf het begin verteld heeft dat via mijn centrale een max verbinding van 4Mb (thans 8Mb ) mogelijk was, dus voordat ik het contract met Orange tekende.
Ik heb dus bewust voor deze beperking gekozen, (KPN centrale) omdat het totaal pakket hier in het noorden, zelfs met deze beperking, nog aantrekkelijk was. (zeker het eerste jaar)
Als Orange meer had beloofd en niet waar kan maken zou dat een ander geval zijn.



Ross
Het gaat vooral om nieuwe klanten waarbij zaken (vaak) mis gaan. Jij bent in dat opzicht geen nieuwe klant. Ook jij zal het met me eens zijn dat je het van nieuwe klanten niet kunt verwachten dat zij bij het afsluiten van het abonnement op de hoogte zijn van het feit dat Orange niet in elke centrale eigen modembanken heeft. Dit zou helemaal niet aan de orde moeten zijn tijdens het afsluiten van een abonnement. En anders moet orange daar een goede en duidelijke melding van maken tijdens het afsluiten van het contract. Verder wil ik daar in dit topic niet te veel over zeggen want anders gaan we off topic.
Ik blijf daarom aan zaza adviseren om het abonnement te annuleren als orange geen duidelijkheid kan geven

Peter
 
Zasa
Heb gebeld en ze zeiden dat er geen een bestelling van mij was,dus heb gevraagd opnieuw te bestellen hij vroeg weer gegevens , en zei ogenblik geduld en ooppss telefoon is gewoon opgehangen

 
Zasa
Nou ze hebben me terug gebeld en gezegd dat alles nu in orde is en dat ik binnen 5 dagen een bevestigings brief gaat ontvagen,..

Mijn bekende is ongeveer half jaar bij Orange en heeft geen problemene ofzo hij woont naast mijSmile Dus wil ORANGE proberen
 
Peter_L

Quote

luckytrebor schreef:
Peter L,

Ik geloof wel dat jij geen fijne ervaringen met Orange hebt gehad.
Om daar de conclusie aan te verbinden dat het daarom voor iedereen maar niks is, vind ik overdreven.
Ik heb nu ruim een jaar Adsl 2 + telefonie. Lijn overgenomen door Orange.
In de eerste maand 2x storing gehad,met de telefoon. Verder altijd alles okay. Snelheid nu 12500 daarvoor 13500. Zeer stabiel. Als Orange 600.000 klanten heeft en er zijn er 100 met problemen zoals jij, dan blijven er gigantisch veel over die tevreden zijn zoals ik. Voor die € 24,-- en straks € 29,-- ben ik gewoon een tevreden klant. Als ik iets wil weten stuur ik een email. Altijd binnen 24 uur antwoord. 1x foutje in de rekening. Binnen 2 dagen email met de correctie gehad. Ik zou dus Orange Adsl 2 met telefonie aan iedereen kunnen aanbevelen.
Echter: wij zijn alle twee maar een van de klanten en daar kan je eigenlijk geen afkeuring of aanbeveling op baseren.
Ik hoop wel dat je bij je nieuwe provider krijgt waar je op rekent.
Vriendelijke groeten
Luckytrebor


Ik ben niet de enige waar het fout gaat. Talloze anderen, vooral nieuwe klanten hebben problemen, dit forum is slechts een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein tipje van de ijsberg. Radar is al met een zaak bezig, orange is op de vingers getikt door de reclame code commissie en de opta is ook bezig. Dat is natuurlijk niet voor niks mijn beste luckytreborGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin



Peter
Gewijzigd door Peter_L op 14 januari 2008, 22:21
 
Peter_L

Quote

Zasa schreef:
Nou ze hebben me terug gebeld en gezegd dat alles nu in orde is en dat ik binnen 5 dagen een bevestigings brief gaat ontvagen,..

Mijn bekende is ongeveer half jaar bij Orange en heeft geen problemene ofzo hij woont naast mijSmile Dus wil ORANGE proberen


Slechte keuze zasa
maar ondanks dit hoop ik van harte voor je dat alles goed gaat....
Gewijzigd door Peter_L op 14 januari 2008, 22:15
 
jhan1965
Hallo, ik ben op 1 januari overgestapt van compuserve naar orange en heb sindsdien geen adsl omdat de overstp mislukt is. Op 3 januari heb ik met de helpdesk gebeld, ze zouden het in behandeling nemen, he odertussen 1 brief gehad , gedateerd 8 januari met de melding dat mijn probleem in behandelin is genoemen en dat ik over 2 weken weer adsl heb.

Tot nu toe heb ik geen enkele actie van orange gemerkt, ze zijn er niet mee bezig, ik ben ten einde raad omdat het volgens mij heel lang kan gaan duren, er is mij op 3 januari verteld dat alsd het 2 maanden gaat duren ik dan pas het recht heb om het contract te ontbinden.

Dan moet ik nog 4 weken wachten voor een overstp, dus vermodelijk meer dan 3 maande zonder adsl, met alle bijkomende kosten van internetten via de telefoon, wat me in 2 weken al 50 euro heeft gekost.
Orange reageert niet op mijn emails, ik heb in anderhalve week 7 emails verstuurd, maar 1 korte reactie over het resetten van de livebox welke ik helemaal niet heb, heb een speedtouch modem

Ik ben ten einde raad, ik weet totaal niet wat ik nu kan doen, het enige wat ik weet is dat dit mij veel geld gaat kosten en dat ik dekomende maanden geen adsl heb , ik vraag me af of ik ooit nog wel van orange af kom, zometeen houden zij 12 maanden mijn adsl verbinding bezet.


Stap niet over is mijn waarschuwing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie