obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Orange ADSL 20MB!!!(oh ja?)
nielss
hallo allemaal,

ik heb een tijd lang gebruik gemaakt van compuserve 8 MB internet en beviel me goed, maar aangezien de prijzen iets omhoog gingen en de 20 mb adsl van orange goedkoper was(en dus 12 MB meer was!)

dus ik heb compuserve opgezecht en heb orange genomen, mooi livebox bla bla bla(raare instalatie maarja)
alles klaar ik denk YES ga is even kijken hoe het downloaden is!!!
ik ga naar de download

downloaden en wat dnek je? 100 KB ik denk wacht 1 min word wel hoger nee.

nu na 2 dagen zit ik op(gemeten met www.speedtest.nl)
581.1 KByte/sec
(=4649 kbps)

vind ik ERG laag als ik het vergelijk met compuserve(12mb minder)
878.5 KByte/sec(ongeveer)

dus ik bellen heel verhaal over overboeking(wat klopte maar raar is dat ik daar door 12 mb mis) dus ik kreeg het advies om Zakkelijke verbinding te nemen wat ietsjes duurde uitvalt omdat er niks aan te doen is of ik moet het er maar mee doen.

wat is dit voor help desk en voor verbinding snelheid!Angry
ik ben hier behoorlijk boos over en vind dit dus ook niet normaal, doe ik misschien iets verkeerd?
 
nielss
jawel tussen de 15 tot 20 mb...

en dit is wat mijn livebox aangeeft wat ik moet kunnen downloaden
Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 15404 Kb 1016 Kb
 
nielss
ik heb het regstreeks zonder troep er tussen zitten

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15404 Kb
Afname Dichtbij : 24.0 (dCool
Ver weg : 7.5 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 10935
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 693
ES-teller van 1 dag 0
 
Lizard
Probeer eens TCP-Optimizer ofzo te draaien.

Zie de FAQ.

Tevens vind ik speedtest niet representatief. Gebruik dan liever speedtest.bbned.nl ofzo
 
rrozema
speedtest.nl is i.d.d. niet zo geschikt voor hogere snelheden. probeer speedtest.net eens? of natuurlijk de 'officiele' speedtest van orange: download een of meerdere van de test bestanden van ftp.orange.nl. ftp://ftp.orange.nl/pub/test/
 
Richard
Speedtest.net is ook niet representatief. Komt aardig in de buurt maar beter is een testbestand of een download van een dvd van een newsgroep bijv.

Greetings, Richard.
 
nielss

Quote

rrozema schreef:
speedtest.nl is i.d.d. niet zo geschikt voor hogere snelheden. probeer speedtest.net eens? of natuurlijk de 'officiele' speedtest van orange: download een of meerdere van de test bestanden van ftp.orange.nl. ftp://ftp.orange.nl/pub/test/


van de orange FTP haal ik niet meer dan 55 kb/s Pfft
speedtest.netSadwat een langsame site...)
222567507

http://speedtest.bbned.nl/
kom ik niet hoger dan de 100 kb/s
 
mesa57
Ik haal de meest korrekte waardes altijd bij speedtest.bbned.nl en dan de 100 mb download kiezen.
Als jij onder 1.4 mb blijft is er iets goed mis met je pc / netwerkkaart c.q. kabel of de software (windows, tcp/ip etc).
 
nielss
alles is geoptimischte en ik heb net een nieuwe pc met een 1GB lan kaart(2 cores), dus dat is het probleem niet
 
Richard
Die gigabit lankaart staat ook niet ook op gigabit ingesteld he? Ik neem aan van niet, maar als het wel zo is, zet hem dan eens op automatisch of op 100mbit.

Je zal dat wel goed hebben staan, maarja, het is maar voor de zekerheid.
Als je Livebox toch een 15mbit aangeeft en je haalt nog niet eens 8mbit daadwerkelijke snelheid moet er toch ergens iets mis zijn, maar waar?

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange ADSL 20MB!!!(oh ja?)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie