obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
fluctuerende snelheid
calvin
Ola,
Ik heb erg veel last van schommelingen in de snelhied van mijn Family lijn.

ik zit ongeveer 1600m van de centrale en het modem traint in op 16Mbit.
De eerste tijd kon ik consequent downloaden met 1400kb/s en daar was ik wel tevreden mee,
Ik het afgelopen weekende is de snelheid stukken lager en varieerd het van 300kb/s tot 900kb/s

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. Ik heb het met meerdere pc's getest, via wifi en draad maar overal hetzelfde.

Ik hoor graag van jullie.

Calvin.
 
Funny2k
ik neem aan dat je met "draad" een netwerkkabel bedoelt.

Het kan zijn dat het druk geworden in in de wijkcentrale. Want wanadoo heeft een overboeknig van 1 op 40 (correct me if i'm wrong). Maar het kan ook aan andere zaken liggen zoals ruis op de lijn ofzo. Heb je het modem al een keer gereset? Traint hij dan ook nog in op 16Mbit?
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
calvin
ik heb meerdere resets uitgevoerd en steeds traint hij in op 16Mbit. En ja, ik bedoel gewoon rechtstreeks verbonden met een utp kable
 
Puma
je livebox traint wel goed in. gebruik TCP optimizer is. herstel je Winsock is met winsockFix (google maar en dan vind je het wel)

"wat ik nu typ, weet ik niet 100% zeker maar het lijkt me wel logisch"

als het druk is, dan moet je livebox ook niet zo hoog in kunnen trainen of wanneer er gebruik wordt gemaakt van de overbooking van 1:40. Maar dat is maar een gok en niet zeker natuurlijk.

wat je ook kan proberen is het volgende. sluit de livebox is direct aan op je pc en zonder tussenkomst van een switch of een hub. zo kan je ook achter komen of het daar aan ligt of niet.
Gewijzigd door Puma op 01 juni 2006, 17:59
 
calvin
alles geprobeerd. Rechtstreeks op de LB, via een linksys router. wifi en alle genoemde tooltjes.

Vanavond nog een keer proberen via FreeBSD en dan laat ik het wel weten. Wanadoo heeft de lijn doorgemeten en die kunnen geen storingen vinden....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fluctuerende snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie