obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Geen geluid bij inkomende oproep
Annelies
Sinds deze week gebruiken we Orange Telefonie basis. Internet werkte direct diezelfde dag, maar telefonie niet volledig. We kunnen namelijk wél bellen, maar als we gebeld worden gaat bij ons de telefoon niet over! Wel komt er na een tijdje een harde PIEP en verschijnt de melding in beeld dat we een oproep gemist hebben.

Is er iemand die dit probleem kent? En ligt dit aan Orange?
We gebruiken een Grundig Sinio 1 telefoon. Deze is inmiddels getest op een andere telefoonaansluiting, en dat werkte wel! Dus onze telefoon werkt gewoon goed.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, en kan ons misschien ook helpen.
 
DiaantjeJoa
Kijk maar eens op het forum hoeveel mensen er storing hebben op dit moment. Het ligt bij orange.
 
marlymarly
Ik weet niet of het toeval is, maar ik had 2 dagen geleden een grundig illion a1 gekocht, maar ik had precies hetzelfde probleem.
Ik kon gewoon bellen en gebeld worden en praten, echter hoorde ik geen ringtone als ik gebeld werd. Ik zag alleen op het display "Inkomende oproep". Alle geluidsinstellingen stonden aan.
De telefoon maar omgeruild voor een andere en weer geprobeerd, maar hetzelfde probleem.
Daarna weer teruggebracht en een panasonic gekocht en die werkt gewoon goed.
Ik denk dat het aan het merk grundig ligt. Ik had ook met de helpdesk van grundig gebeld, maar die wist ook niet goed wat het probleem was. Enige wat ze me konden vertellen is om een digitaal naar analoog omzetter te kopen (5 a 10 euro)
Dit heb ik maar niet gedaan, dus weet niet of het zou gaan werken, want was het al goed zat met grundig.
Gewijzigd door marlymarly op 24 februari 2008, 20:44
 
TCP_IP
hoe zit netwerkje thuis in elkaar dan?
hoofdaansluiting in meterkast? vanaf daar een kabel naar je livebox (hoelang is die kabel en hou oud?) vanaf livebox kabel naar je telefoon (hoelang en hoe oud is die?) en vanaf wanneer is dit ?
 
Annelies
Wij hebben inmiddels contact gehad met Orange. Ze konden niet met zekerheid zeggen dat een Grundig telefoon niet geschikt is voor de livebox. Maar na een aantal testjes leek het toch echt aan de telefoon te liggen.
Wij zijn met onze telefoon terug gegaan naar de Mediamarkt, en we hebben hem geruild voor een Siemens Gigaset. Deze hebben we direct aangesloten en alles werkt nu zoals het hoort te werken!
Dus de Grundig telefoon werkt gewoon NIET op de livebox!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen geluid bij inkomende oproep', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie