obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten Orange livebox
Jacko12
Situatie is al volgt.
Heb een lasdop aansluiting, waar een dikke kabel ingaat en waar, rood, blauw, oranje en wit aan de onderkant van de lasdop zijn aangesloten. Vervolgens via een kabel heb ik de rode en blauwe kabeltjes aangesloten op de bovenkant van de lasdop EN DIE die naar eerste telefoonaansluiting (contactdoos?,rood en blauw ZITTEN aangesloten in de contactdoos) loopt. Deze kabel is ongeveer 1 meter.
Vervolgens via een telefoonkabel de contactdoos met de modem verbonden. Ben een leek in dit soort dingen maar dit lijkt me toch de juist aansluiting! De vorige bewoner van dit huis had ook gewoon adsl en heb niks aan die verbinding veranderd, wel dus het een en ander gecheckt.
Iemand een idee, waar het probleem zou kunnen zitten. Heb al contact gehad met de helpdesk, maar daar word ik ook niet veel wijzer van!
 
TCP_IP
ook gevraagd of internet wel geleverd is??
 
Jacko12
Maar de aansluiting lijkt mij toch zo correct??

Er is mij verzekerd dat de lijn is opgeleverd. Het vreemde is alleen dat
de medewerkers van de hulplijn er blijkbaar geen reet van snappen aangezien ze tegengestelde dingen beweren. De een beweert dat het niet uitmaakt dat er een kabel van 1 meter tussen isra punt en modem zit een ander beweert dat dit max 20 cm moet zijn.
Naar mijn idee is er gewoon iets met de lijn en dus iets waar ik niks aan kan doen. Nu kan er een monteur langskomen a 89 euro maar ik wil dan wel eerst alles uitsluiten, zodat ik dit niet zelf hoef te betalen. Heeft iemand wel eens vaker een monteur langs laten komen en wat was toen de oorzaak van het probleem?
 
Jacko12

Quote

jarwik schreef:
heb je rood en blauw al eens omgedraaid, het zat namelijk bij mij thuis ook verkeerd om.


nee dit zit goed aangesloten. Iig dank voor de suggestie.
 
TCP_IP
kabel kan wel langer zijn maar is slecht voor je verbinding, hoe korter hoe stabieler. en vuistregel wat dit betreft is kabel niet langer dan 2 meter tussen ISRA en Livebox, beste verbinding is idd kabeltje van 20cm.

dan is er nog de optie dat je geen signaal krijgt vanuit wijkcentrale natuurlijk.
3e is, hoe snel knippert je @ ? 1 of 2x per seconden?
1x per seconde, dan krijg je geen ip... nog even afwachten dus.
2x per seconde, geen signaal vanuit wijkcentrale ( orange bellen en aangeven dat signaal waarschijnlijk niet geleverd is)
 
Jacko12

Quote

KnowItAll schreef:
kabel kan wel langer zijn maar is slecht voor je verbinding, hoe korter hoe stabieler. en vuistregel wat dit betreft is kabel niet langer dan 2 meter tussen ISRA en Livebox, beste verbinding is idd kabeltje van 20cm.

dan is er nog de optie dat je geen signaal krijgt vanuit wijkcentrale natuurlijk.
3e is, hoe snel knippert je @ ? 1 of 2x per seconden?
1x per seconde, dan krijg je geen ip... nog even afwachten dus.
2x per seconde, geen signaal vanuit wijkcentrale ( orange bellen en aangeven dat signaal waarschijnlijk niet geleverd is)


2x per seconde. Die check van de wijkcentrale zal neem ik aan wel gedaan zijn. Aangezien het al een technisch issue is geweest.
 
TCP_IP
2x per seconde is een no line sync, oftewel je krijgt geen signaal vanuit de wijkcentrale naar je huis.

wat een 2e mogelijkheid is, is dat je signaal op 2e aderpaar word geleverd, op de kleuren wit/oranje.

heb je wit en oranje kabeltje al eens geprobeerd?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten Orange livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie