obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ADSL extra 2+ met 570
Mattie
Hallo,

Sinds kort hebben wij adsl extra genomen. Wij hebben van ons vorrige abonoment nog de speedtouch 570 modem (draadloos + isdn) liggen. Met even de gebruikersnaam + wachtwoord veranderen kwam ik niet verder helaas Sad
Iemand een idee wat ik allemaal moet instellen?

Mattie
Gewijzigd door Mattie op 29 februari 2008, 22:55
 
TCP_IP
VPI op 8
VCI op 35
 
Mattie
Ik heb met de easy-setup dit ingevuld:

Device:
Name SpeedTouch 570
Serial # 0351EG88G

Device Configuration:
Region World
Provider Basic
Service Routed PPPoA - DHCP - NAPT
Description Routed PPPoA Packet Service configuration using always-on session connectivity.

Routed PPPoA Packet Service:
VPI/VCI 8.35

PPP Account Settings:
User Name xxxx@orange.nl
Password ********

SpeedTouch Security:
User Name xxxx
Password ********


Maar helaas gebeurt er niks Sad Enig idee nog?
 
rrozema
In de FAQ pagina's (linker navigatie menu) vind je ADSL instellingen. Hier staan de instellingen voor alle Orange abonnement typen. Als je jouw adsl extra opzoekt zul je zien dat je niet alleen je VPI/VCI instellingen moet veranderen, maar ook je modem moet instellen op Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC. Als je dat goed gedaan hebt, zul je zien dat je helemaal geen naam en wachtwoord meer hoeft in te voeren.
 
Mattie
Ik heb met de Easy Config bridged ingesteld, alleen kom ik nu niet meer op 10.0.0.138. Het internet doet het wel op dit moment....
Ik zal het morgen nog wel even op andere pc's testen.
Bedankt alvast
 
rrozema
nee, dat is niet de bridged die bedoeld wordt. Je hebt je speedtouch nu als bridge ingesteld i.p.v. als router maar dat staat niet in de instellingen: Je moet de provider instellingen veranderen, ik vermoed dat je nu pppoa hebt aangegeven waar je 1483 bridged ip LLC had moeten kiezen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL extra 2+ met 570', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie