obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox configureren voor wifi??
marlymarly
hallo

Ik heb laatst een belkin wifi kaart gekocht. De kaart in de livebox gestoken en het wifi lampje brand. Nu weet ik echter niet hoe ik verder moet. De software cd rom van belkin die werkt niet op windows vista en op de site van belkin staat blijkbaar ook geen driver voor vista die je kunt downloaden.
Ik weet niet hoe ik nu moet connecten met de livebox. Kan iemand mij helpen?
 
TCP_IP
beetje onduidelijk nu...

belkin wifi kaart, DIE KAART zit in je livebox?? en wat heb je op de pc ? ingebouwde wifikaart of dongle??
als je netwerk kan vinden heb je je WEP-key nodig en je moet op REG-knopje onderop de LB drukken...
dus in de goede volgorde:
op REG-knopje onderop de LB drukken (wifi lampje gaat knipperen)
verbinding maken met LB
WEP-key invoeren
internettten
 
marlymarly
ja die kaart zit in de livebox. Maar het werkt nog steeds niet.
Als ik de wep key probeer in te voeren staat er dat hij ongeldig is. Vervolgens probeer ik het dan onbeveiligd. Ik druk op het REG knopje en probeer dan verbinding te maken, maar helaas lukt dat ook niet.
En hoe kan ik opnieuw proberen de wep key in te voeren, want als ik probeer te verbinden dan krijg ik niet meer de kans om de key in te voeren maar gaat hij gelijk proberen verbinding te maken.
Gewijzigd door marlymarly op 12 maart 2008, 17:23
 
TCP_IP
denk omdat er een profiel voor de verbinding is gemaakt.
bij vista was da dacht ik
netwerkcentrum
draadloze netwerkverbindingen beheren
daar zie je livebox netwerk, die even verwijderen

* met onbeveiligd, bedoel je dat je in de LB beveiliging hebt uitgeschakeld??
als ie zegt dat je wep key ongeldig is, dan even kijken of ie wel klopt met wat er onderop LB staat.

 
marlymarly
Het is nu gelukt. Ik voer ook de dubbele punten in van de WEP key, maar dat moest dus niet.
Bedankt voor de hulp.

Btw heb nog een vraag. Is WEP beveiliging wel veilig, want WPA is toch nieuwer, kan de livebox dit niet gebruiken?
 
TCP_IP
dat was het probleem dus idd, max 26 hexadecimale cijfersPfft

WPA is inderdaad nieuwer maar of je dat nou nodig hebt??
hoe groot acht je de kans dat er ingebroken word op je wifi verbinding??
er zit zoiezo een dubbele beveiliging op

1. WEP key van 26 hexadecimale cijfers (succes met kraken)
2. MAC-filter ( ook al heb je de WEP key gekraakt/gespoofd dan moet MAC-filter uit anders kan LB mac-adres van je PC niet opslaan.

ik zeg het niet helemaal goed over MAC-filter, met REG-knopje word MAC filter paar minuten uitgeschakeld en in die tijd moet je verbinding maken met LB. na die paar minuten gaat MAC-filter weer aan en kan er geen andere pc meer verbinding maken met LB (wifi dan) ook al heb je de WEP key.... je moet eens weten hoeveel klanten hiermee de mist ingaan, door niet REG knopje in te drukken.. 1 zat daardoor al 4 maanden zonder internet Grin ach ja.. je snapt ongeveer wat voor beveiliging de LB nu heeft??
vergeet WPA maar, heeft weinig toegevoegde waarde tenzij je in een studentenhuis zit met HBO ICT'ers waarvan wifi netwerken kraken een hobby is Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox configureren voor wifi??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie