obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wachtwoord veranderen van speedtouch 546 in Vista
ThaMaestro
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem; ik kan mijn wachtwoord niet veranderen van mn speedtouch webinterface. Ik gebruik Vista Home Premium. Zelfs na een reset, die de standaardfabrieksinstellingen terugzet (waarna ik wel kan inloggen omdat ik geen wachtwoord nodig heb ), kan ik nog niks beginnen. heb deze vraag ook al in een ander subforum hier geplaatst, maar geen goede/nuttige reacties gekregen. dat desbetreffende topic heeft ook een andere wendign qua onderwerp genomen, dus post ik mn vraag maar hier.

hoe verander ik mn wachwtoord van mn speedtouch 546 in Vista?
ik word er namelijk krankjorum van elke dag mn modem onder de plafondplaten vandaan te halen en te moeten resetten Angry

bvd!


mvg, huub
Gewijzigd door ThaMaestro op 23 april 2008, 12:38
 
rrozema
Wat gebeurt er wanneer je het probeert? Krijg je een foutmelding of weet je niet hoe het moet?
 
Puma
Waarom wil je een wachtwoord op je modem dan?
Ben er toch wel benieuwd naar. Zie de nut ervan niet in namelijk.
Als je WIFI hebt, dan kan ik het wel begrijpen.
Zo kan iemand bijvoorbeeld niet zomaar het wachtwoord voor WIFI veranderen etc...
Maar nu kunnen ze er alleen maar op, als ze bij jou thuis zitten en een kabeltje in het modem prikken.

Tips:

Upgrade naar de meest recente firmware: Klik hier

Config tooltje om de boel weer werkend te krijgen voor Internet: Klik hier
Gewijzigd door Puma op 25 april 2008, 01:30
 
TCP_IP
valt niks tegen in te brengen inderdaad!
Thuis zit op geen van de routers een wachtwoord, komt o.a. omdat ik regelmatig ermee bezig ben en constant PW intypen word je ook moedeloos van Pfft
 
rrozema
Op mijn routers zit altijd keurig een sterk wachtwoord. Kan ik je zeker ook aanraden. Beveiliging zit niet alleen aan de buitenkant. Er zijn veel te veel manieren om ondanks firewalls e.d. toch je machines/netwerk apparatuur te benaderen.

Neem als voorbeeld een simpel scriptje dat je onbedoeld hebt meegedownload van een website (bijvoorbeeld via een plaatje op die site; je hoeft echt niet zelf op 'save file as' te klikken om een file op jouw machine te krijgen). Hiermee is het eenvoudig om even een paar standaard commandootjes af te vuren richting de default gateway. Daarmee kan de scripter al snel het merk en type van je router achterhalen, waarna inloggen op de router met het default wachtwoord voor dat type router of zonder wachtwoord gemakkelijk te proberen is. Lukt dat, dan is het heel simpel om even snel een poort open te zetten in jouw firewall en gelijk jouw ip adres terug te melden aan een server ergens op het internet, waarna jouw machines en je netwerk dus geheel automatisch zijn opgenomen in een botnet. En zo zijn er ontzettend veel manieren om toch op jouw netwerk te komen.

De enige manier om het mensen met slechte bedoelingen een beetje lastig te maken, is gebruik maken van de beveiligingsmogelijkheden die je hebt: dus zet je wireless encryptie aan en laat zeker niet je router met het standaard wachtwoord of zelfs zonder wachtwoord.... Hetzelfde geldt voor je windows machines: draai zelf niet met administrator privileges en gebruik sterke wachtwoorden voor al je ccounts, maar zeker voor die met administrator privileges.

Als je niet beter weet vind ik het wat anders maar als je het wel weet, maar gewoon zelf niets aan de beveiliging doet; dan ben je dom bezig. De mens is vaak de zwakste schakel in elke beveiling...
 
ThaMaestro
beste alleen

sorry voor de late reactie. het probleem dat zich voordeed was een bekend vista + speedtouch probleem. alcatel heeft dr inmiddels op zn site een hotfix voor. voor mij hield het probleem in dat ik, ongeacht wat het wachtwoord is, zelf na verloop van tijd niet meer kon inloggen op de webinterface van de speedtouch. speedtouch heeft een oplossing opgedragen in de vorm van;

Quote

Ga naar Start>Zoekbalk en voer in "cmd" en druk op Enter.
Op de command line voert u in "telnet 10.0.0.138" en drukt u op Enter. Log in met username Administrator en een leeg wachtwoord (als u geen ander wachtwoord heeft ingesteld).

Voer nu het volgende commando's in:

:system config digestauth=disabled
:saveall

Sluit de telnet sessie.


dit lost het porbleem op. zelfs als het probleem na verloop van tijd terug komt, kan ik het hier vrij eenvoudig weer ongedaan maken.

ik denk, ik post dit maar ff. dr zullen dr vast meer komen met t zelfde probleem, in de toekomst, aangezien vista vast meer zal verschijnen op (nieuwe) systemen

ps 1; vista is Angry
ps 2; 10.0.0.138 staat voor het ip-adres van de webinterface van je modem. dit kan natiuurlijk verschillen per model/merk/type/etc....
Gewijzigd door ThaMaestro op 14 mei 2008, 12:10
 
rrozema
De telnet commando's verschillen net zo per model/merk/type, niet alleen het default ip adres. Mogelijk dat het voor sommige andere modellen en typen alcatel modems wel hetzelfde effect heeft maar voor andere merken zul je waarschijnlijk ook weer andere commando's nodig hebben. Ik denk ik zeg het maar even, want voor je het weet zit iedereen als een wilde deze commando's in te voeren in hun andere modems Smile

Voor de rest: fijn dat je hier ook even voor anderen hebt uitgelegd wat er aan gedaan kan worden. Dank je.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wachtwoord veranderen van speedtouch 546 in Vista', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gebruikersnaam en wachtwoord Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 14 06 nov 2015
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Externe IP veranderen (Wan ip static) Huawei configuratie en problemen : 2 11 sep 2014
Advertentie