Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
router hoe in te stellen achter de livebox
|
|
Robtheonlyone |
Geplaatst op 02 July 2006, 17:00
|
![]() Activiteit ![]() » tiel Berichten: 5 Lid sinds: 02 Jul 2006 |
hallo allemaal nu heb ik al meerdere topics gezien met dit onderwerp maar ik snap er nog de ballen van ![]() Heb nu 2 pc`s op de livebox aangesloten gewoon op de gele en rode poort, iedere pc heeft inmiddels een vast ipadres maar hoe stel ik de router in (topcom skyracer)? zodat ook de laptop en een 3e pc het net op kunnen. Heb het nu al meerdere keren geprobeerd maar het wil nog niet echt lukken ![]() Misschien dat er iemand die dit op een begrijpelijke duidelijk manier kan uitleggen evt via msn of een gemailde duidelijke handleing ofzo bedankt mvgr Rob |
|
|
Robtheonlyone |
Geplaatst op 02 July 2006, 22:20
|
![]() Activiteit ![]() » tiel Berichten: 5 Lid sinds: 02 Jul 2006 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Richard |
Geplaatst op 02 July 2006, 23:29
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Toch staan de antwoorden hier al in diverse postings. Je kunt je router als switch gebruiken. Er is door mij zelf bijv. al in een van de reply's geschreven dat je alle poorten (udp en tcp) kunt forwarden middels de firewall naar je router en dan gewoon de router gebruiken. Als jij er "de ballen niet van snapt" dan kunnen wij daar weinig aan doen maar is het misschien handiger om dan eens die termen met google op te zoeken, want er is genoeg nederlandstalige uitleg over te vinden en dan weet je tenminste wel wat er bedoeld word. De Livebox is ook gewoon een router dus het is technisch gesproken onzin om te zeggen dat het delen van bestanden via de router gemakkelijker zou zijn dan via de Livebox want dat is ook gewoon een router, alleen met ingebouwd modem. ![]() Anyway, je kunt het eens als volgt proberen. 1.) Schakel DHCP op de LB uit 2.) Geef de WAN poort op je router een ip adres wat in de range ligt van de Livebox, bijv. 192.168.1.2. DNS en Gateway beiden naar de LB laten verwijzen dus 192.168.1.1 3.) Forward in de firewall poort 1-65535 tcp en dan nog een nieuwe regel maken maar dan met udp naar het ip adres van je router. 4.) Zet dhcp in je router aan en gebruikt liefst een ander netwerk, dus niet 192.168.1.x maar bijv. 192.168.2.x 5.) Koppel je pc's aan de router en het zou moeten werken. Een andere optie is om de router als switch te gebruiken, dan sluit je de LB niet op de WAN poort aan maar op een switchpoort van de router. En je kunt hem ook nog met dhcp van de LB laten werken, maar dan zit je dus met dubbele portforwardings en dat word moeilijk en vervelend dus dat zou ik niet doen. Greetings, Richard.
|
|
|
Puma |
Geplaatst op 03 July 2006, 00:26
|
![]() Donateur ![]() » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 Mar 2006 |
ik weet niet of jouw router ook een ingebouwde modem heeft. in dat geval raad ik het zeker aan om het als een switch te gebruiken. verder werkt het aansluiten van een router op de livebox precies het zelfde als op andere routers. echter is 2 routers achter elkaar niet aan te raden (is hier boven ook al genoemd) dit heeft verschillende redenen. Ze werken elkaar namelijk tegen. elke router met een ingebouwde switch (4 poorten voor de pc's) kan ook alleen als een switch dienen. Gewijzigd door Puma op 03 July 2006, 15:06 |
|
|
karpertje30 |
Geplaatst op 06 July 2006, 21:31
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 21 May 2006 |
ik heb ook een router achter mijn lifebox staan met daarop 3 pc's en een xbox. werkt prima..... het enige dat ik heb gedaan is bij netwerkverbindingen op iedere pc de ip-adressen op automatisch zetten en de dns server vast zetten en hier de twee adressen uit je lifebox in stellen.. suc6 ![]() ![]() ![]() |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router hoe in te stellen achter de livebox', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
M7 aansluiten achter switch? | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 1 | 16 Jun 2021 |
Zelf Router op glasvezel | Online Alles-in-1 met Glasvezel | : 1 | 16 Sep 2020 |
zakelijke PC - Router gaat op standby | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 16 Feb 2020 |
M7 kastje achter switch/AP | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 5 | 15 Aug 2019 |
Vpnnord via 2e netgear router | Algemeen | : 1 | 15 Jul 2019 |