Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
router hoe in te stellen achter de livebox
Robtheonlyone
hallo allemaal nu heb ik al meerdere topics gezien met dit onderwerp maar ik snap er nog de ballen van Sad
Heb nu 2 pc`s op de livebox aangesloten gewoon op de gele en rode poort, iedere pc heeft inmiddels een vast ipadres maar hoe stel ik de router in (topcom skyracer)? zodat ook de laptop en een 3e pc het net op kunnen. Heb het nu al meerdere keren geprobeerd maar het wil nog niet echt lukken Sad Zo snap ik bijvbeeld nog maar weinig over het port forwarding etc ook van de instellingen bij geavanceerd in de livebox snap ik nog niet zoveel.
Misschien dat er iemand die dit op een begrijpelijke duidelijk manier kan uitleggen evt via msn of een gemailde duidelijke handleing ofzo
bedankt mvgr Rob

Robtheonlyone
Angry ja zeg wat is dat nou voor antwoord Sad heb deze router ook al achter een andere router gehad zonder enige probleem en heb de modem/router die hier voor hadden ook weten te instalere, Tis simpel wil alle pcs hier in huis op de router hebben en dan op de livebox zodat de gele poort overblijft voor PS2 of dig tv ofzo, daarnaast is het veel gemakkelijker om bestanden te delen als pcs op de router zitten want via de livebox is dat ook ingewikkelder geworden moet alleen ff weten waar en welke instellingen moet doen, En ik vraag hulp omdat ik alweer lang genoeg geklooid hebFrown denk dat als ik nog een tijdje klooi er toch wel uitkom maar dat neemt veel tijd inbeslag dys als iemand het ff dyidelijk post want die handleiding die in 2 van de topics hierover staat krijg ik niet leesbaar gedownload Sad

Richard
Toch staan de antwoorden hier al in diverse postings.
Je kunt je router als switch gebruiken.
Er is door mij zelf bijv. al in een van de reply's geschreven dat je alle poorten (udp en tcp) kunt forwarden middels de firewall naar je router en dan gewoon de router gebruiken.

Als jij er "de ballen niet van snapt" dan kunnen wij daar weinig aan doen maar is het misschien handiger om dan eens die termen met google op te zoeken, want er is genoeg nederlandstalige uitleg over te vinden en dan weet je tenminste wel wat er bedoeld word.

De Livebox is ook gewoon een router dus het is technisch gesproken onzin om te zeggen dat het delen van bestanden via de router gemakkelijker zou zijn dan via de Livebox want dat is ook gewoon een router, alleen met ingebouwd modem.Smile

Anyway, je kunt het eens als volgt proberen.
1.) Schakel DHCP op de LB uit
2.) Geef de WAN poort op je router een ip adres wat in de range ligt van de Livebox, bijv. 192.168.1.2.
DNS en Gateway beiden naar de LB laten verwijzen dus 192.168.1.1
3.) Forward in de firewall poort 1-65535 tcp en dan nog een nieuwe regel maken maar dan met udp naar het ip adres van je router.
4.) Zet dhcp in je router aan en gebruikt liefst een ander netwerk, dus niet 192.168.1.x maar bijv. 192.168.2.x
5.) Koppel je pc's aan de router en het zou moeten werken.

Een andere optie is om de router als switch te gebruiken, dan sluit je de LB niet op de WAN poort aan maar op een switchpoort van de router.

En je kunt hem ook nog met dhcp van de LB laten werken, maar dan zit je dus met dubbele portforwardings en dat word moeilijk en vervelend dus dat zou ik niet doen.
Greetings, Richard.

Puma
ik weet niet of jouw router ook een ingebouwde modem heeft.
in dat geval raad ik het zeker aan om het als een switch te gebruiken.

verder werkt het aansluiten van een router op de livebox precies het zelfde als op andere routers. echter is 2 routers achter elkaar niet aan te raden (is hier boven ook al genoemd) dit heeft verschillende redenen. Ze werken elkaar namelijk tegen.

elke router met een ingebouwde switch (4 poorten voor de pc's)
kan ook alleen als een switch dienen.
Gewijzigd door Puma op 03 July 2006, 15:06

karpertje30
ik heb ook een router achter mijn lifebox staan met daarop 3 pc's en een xbox. werkt prima.....
het enige dat ik heb gedaan is bij netwerkverbindingen op iedere pc de ip-adressen op automatisch zetten en de dns server vast zetten en hier de twee adressen uit je lifebox in stellen.. suc6CoolCoolCool

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router hoe in te stellen achter de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 Jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 Sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 Feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 Aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 Jul 2019