obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Livebox aansluiten op telefoonlijn
modswat
Hoe sluit je een livebox aan op een telefoonlijn?
Ik heb meen ik 4 draden nodig die uit de telefoon aansluiting komen toch?

En waarom zijn er maar 2 draadjes aangesloten op mijn isra aansluiting in de meterkast? Is dat normaal?

Zoals dat in het boekje staat snap ik er niks van.
 
TCP_IP
adsl signaal en telefonie eigenlijk word altijd op 1 aderpaar geleverd, 2 draadjes dus... daarom zijn er ook maar 2 aangesloten
en dat is waarschijnlijk rood en blauw... oranje en wit liggen los?
livebox koppel je gewoon aan je ISRA...
ligt er een beetje aan welk ISRA punt je hebt..
als het alleen lbauwe kabel is gebruik je zon meegeleverd isra punt, daar bevestig je het aderpaar in.. en daaruit gaat een RJ11 connector/telefoonkabel/pstnkabel naar je livebox
 
modswat
Ik heb het aangesloten en ik krijg geen signaal.
Op de rode en blauwe draad dus.

Ik denk dat de lijn niet opgeleverd is maar orange zegt dus van wel:S
het is nu doorgestuurd naar de techniche dienst van orange.
Gewijzigd door modswat op 02 juli 2008, 13:55
 
modswat
Nadat ik de mail heb gehad dat de lijn was opgeleverd (1 july) kan ik na 3 dagen nog steeds geen signaal vinden.

Het zou 3 weken gaan duren zeiden ze me.
 
modswat
Ik heb alle mogelijke conbinaties gehad en niks gevonden.
Ik vermoed dat de oplevering niet compleet is.
 
modswat
Kan het ook rood en wit zijn mischien?
Ik kom er niet uit hoor en heb een monteur gebeld die komt maandag kijken.

Als blijkt dat er geen signaal op de lijn zit dan weet ik het niet meer.
 
rrozema
nee, het is rood-blauw of oranje-wit. Andere combinaties zijn niet goed. De monteur kan een nummer bellen om te verifieren op welke aansluiting het signaal hoort te zitten. Zit het daar niet dan zal hij weer iemand anders moeten vragen om dat in orde te maken. Erg bureaucratisch allemaal, dus ik hoop dat je een slimme monteur met connecties treft.
 
ghostcasper

Quote

modswat schreef:
Nadat ik de mail heb gehad dat de lijn was opgeleverd (1 july) kan ik na 3 dagen nog steeds geen signaal vinden.

Het zou 3 weken gaan duren zeiden ze me.


troost je, dat heeft bij mij toen 3 maanden en wat dagen geduurd voordat ze het eindelijk werkend kregen.... dus als er een case van gemaakt is, hebben ze automatsch 3 maanden de tijd om je kleine probleempje , want dat is het, het is óf administratief niet omgooit, óf in de kpn centrale hebben ze je stekkertje er nog niet ingestoken, of op een ander nummer......ook al meegemaakt....

andere optie is dat dat ding in de kpn centrale kaputt ist....

Dat zijn de meestgenoemde problemen waardoor jij nog geen verbinding hebt....
Als je @ lampje blijft knipperen.....

Als hij wel brandt maar nog geen verbinding met online doe het onderstaande....


Je kunt ook een paar uur even je lijn erafgooien, modem de allerzwarte reset te geven dus helemaal leeg, (voor je hem uitzet) , en na die paar uur , (neem er desnoods 1 dag voor als een half uur of 1 uur niet hlept.) en dan weer aan te sluiten........
Ze moeten je mac adres herkennen, en dat wil wel eens spaak lopen....

Bij alle andere providers zijn dit ook de adviezen.. de ene zegt half uur , de andere een uur , 3 uur of een dag....


grtz, Ghost.
 
ghostcasper

Quote

modswat schreef:
Kan het ook rood en wit zijn mischien?
Ik kom er niet uit hoor en heb een monteur gebeld die komt maandag kijken.

Als blijkt dat er geen signaal op de lijn zit dan weet ik het niet meer.


neen rood en blauw, maar sluit op die 2 een telefoon, als je een kiestoon krijg zijn dat zowie zo de goedes........

Kan zij dat de sukkels hem in de centrale je stekker op de andere lijn gezet hebben, de andere 2 draadjes..... Maar daar zo normaliter geen connectie op zijn als je niet een 2 lijn hebt...
Of op de lijn van een andere buur....

grtz ghost.
 
rrozema

Quote

ghostcasper schreef:
...
troost je, dat heeft bij mij toen 3 maanden en wat dagen geduurd voordat ze het eindelijk werkend kregen.... dus als er een case van gemaakt is, hebben ze automatsch 3 maanden de tijd om je kleine probleempje , want dat is het, het is óf administratief niet omgooit, óf in de kpn centrale hebben ze je stekkertje er nog niet ingestoken, of op een ander nummer......ook al meegemaakt....
...


Grappig: "3 maanden en wat dagen", zo oud is deze thread ook al. Dus eigenlijk ben jij geen haar beter dan de organisatie waar je zo op zit af te geven. Waarschijnlijk is het probleem al lang geleden opgelost, maar dat maakt natuurlijk niet uit als je graag je mening wil spuien...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox aansluiten op telefoonlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie