obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Orange Extra icm SpeedTouch 716 v5 WL mogelijk?
zigginl

maar heb overal gelezen en begrepen dat mac adres niet geregistreerd wordt wanneer je geen gebruikt maakt van orange telefonie??
komt bij dat ik in interface nog niet gezien heb waar je mac adres kan klonen... probeer nog te ontdekken waar je mac-filter (wifi security) kunt instellen Wink
 
rrozema

Quote

zigginl schreef:
maar heb overal gelezen en begrepen dat mac adres niet geregistreerd wordt wanneer je geen gebruikt maakt van orange telefonie??

Dat klopt. Je mac adres heeft geen enkele invloed. Ik geloof dat ik wel weet waar je het kunt doen maar het is toch nutteloos en maakt de discussie enkel lastiger.

Quote

zigginl schreef:
komt bij dat ik in interface nog niet gezien heb waar je mac adres kan klonen... probeer nog te ontdekken waar je mac-filter (wifi security) kunt instellen Wink

Realiseer je wel dat dit 2 totaal verschillende dingen zijn; het mac adres dat je zou willen clonen is het mac adres van de externe interface. Het mac filter is een lijst die wordt bijgehouden in je router waar mac adressen van al je wireless clients in staan. Dit zijn dus andere mac adressen dan die van je speedtouch of livebox.

Daarbij is ook nog eens het mac filter vrijwel nutteloos als beveiliging, met een beetje google-en is het voor iedereen heel eenvoudig om daar doorheen te breken. Ik zou zeggen, doe geen moeite om een mac filter in te stellen in je ST. Zet gewoon alleen wpa encryptie aan. Dat is een veel betere beveiliging en je hebt veel minder kans op problemen.
 
mesa57
@rrozema : ik denk dat het kopieeren van het mac adres wel zin heeft als hij met de livebox wel een ip adres krijgt maar met de SP niet. De instellingen van de SP zijn volgens mij goed, want hij heeft wel een adsl verbinding. Hij verkrijgt echter geen ip adres.
 
rrozema

Quote

zigginl schreef:
heeft niet echt gewerkt - heb hem 1uur + aangehouden, maar nog geen resultaat. Toen reset en weer 30min+ gewacht... nog steeds geen IP adres gekregen...
LB geconnect en daar krijg ik wel signaal (maar moet ik elke 10 min resetten omdat signaal wegvalt Sad(
Andere opties?


Ik zou toch nog eens je dsl instellingen controleren. Blijkbaar traint je ST wel in op het signaal maar kan er nog geen ip verbinding overheen gemaakt worden. Het lijkt er op dat je niet het juiste verbindingprotocol te pakken hebt. Vanuit de FAQ pagina's:

Quote

Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

Let met name op de LLC. Bridged IP betekent trouwens niet dat je je ST in bridge mode moet zetten. Dat is een veel gemaakte fout. "1483 Bridged IP" is de naam van het DSL verbindingsprotocol. Je moet je ST gewoon nog steeds in router-mode zetten.
 
zigginl
Heb de speedtouch configuratie tool gedownload en deze uitgevoerd. Heb ook net 25euro lang met ST helpdesk gesproken en zij zeggen dat alles goed staat. RFC1483 gekozen en daarna voor Router met standard config zonder telefonie. daarna voor orange(wanadoo) dus dat moeten de goede settings zijn... lijkt me?

Orange helpdesk zegt ook weinig te doen omdat ze dit type modem niet ondersteunen en de 516 die zij leveren standaard met de goede config versturen. In mijn ogen moet dat niets uitmaken, maar goed.

@rrozema - die instellingen heb ik gevolgd, maar kan in deze ST interface weinig custom instellingen doen. Zit eigenlijk te wachten op iemand die deze setup werkende heeft en mij een .ini file opstuurt Smile hoewel ik dus overtuigd ben dat het goed ingesteld staat.

iemand nog een idee? Frown
 
mesa57
Dan toch maar eens het mac adres klonen ?
 
zigginl
dan is geen feature van de speedtouch (ook volgens speedtouch medewerkers...)
daar komt bij dat ik het met twee liveboxen achterelkaar geprobeerd heb, (hebben toch verschillende mac adressen) en dat werkte wel...
heeft gisternacht hele nacht zonder stroom gestaan; dus genoeg tijd gehad om mac-adressen database te clearen niet?
 
zigginl
grrrr... ging even paar uur goed met livebox maar klapt nu elke 10min weer weg... drammaaaaaatisch. En technische desk van orange heeft case nog niet bekeken - staan 8 werkdagen voor.... Shock Heeft iemand daar geen 'contactje' die het opsturen van nieuwe ST modem kan bespoedigen?
Gewijzigd door zigginl op 21 juli 2008, 17:51
 
rrozema

Quote

mesa57 schreef:
Dan toch maar eens het mac adres klonen ?


Er wordt niets met het mac adres gedaan... Dus ook al zou het kunnen, het heeft geen nut.
 
rrozema

Quote

zigginl schreef:
...Heb ook config wizard geladen en stappen gevolgd zoals wordt beschreven in
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=2285 dus eerst bridged instellen en daarna als routed ethernet. ...


Die thread beschrijft 2 verschillende situaties:
a - (punt 2 in de thread) je wilt achter je speedtouch 1 apparaat aansluiten dat het externe ip adres krijgt (= bridge mode). Dit ene apparaat kan ook een andere router zijn.
of
b -(punt 3 in de thread) je wilt dat je speedtouch het externe ip adres krijgt en je kunt meerdere apparaten op je speedtouch aansluiten (= routed mode).

Onderaan de thread staat nog beschreven wat je moet doen als je per ongeluk je modem verkeerd hebt ingesteld en je wilt toch meerdere apparaten aansluiten, dus je wilt naar de 2e situatie.

Als ik jouw introductie zo teruglees moet jij gewoon je speedtouch nog eens resetten en de instructies onderin goed volgen om je verbinding werkend te krijgen. Als je de 1e situatie goed hebt ingesteld moet je met 1 pc op het internet kunnen. Probeer dat eerst eens te bereiken. Als je dat eenmaal bereikt hebt is de rest simpel.
Gewijzigd door rrozema op 21 juli 2008, 22:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange Extra icm SpeedTouch 716 v5 WL mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online : 2 06 aug 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie