obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel?
shoppy
Ik heb een Zyxel VMG8324-B10A gekregen twee dagen geleden omdat mijn WiFi uitviel op mijn Hoewaweiiiii hihi.

Op het 'oude' modem heb ik altijd twee telefoontoestellen aangesloten gehad.
Op het nieuwe modem zitten ook twee aansluitingen voor telefoon en dacht dat dus ook wel zou werken.
Helaas, als ik met lijn 2 een nummer bel gaat lijn 1 over, ik bel dus mijzelf.
Stekkers omgedraaid (je kunt tenslotte nooit weten..) maar dan gebeurt hetzelfde alleen andersom.

Enig idee wat ik kan doen?
 
shoppy
Haha, wanneer ik met toestel 2 een nummer bel (bijv. mijn eigen mobiel) dan krijg ik dat nummer te zien in het display van toestel 1.

Daarnaast valt me op dat het tweede icoontje (van links) op het modem niet groen maar oranje brand.
Moet dat niet groen zijn?
 
Lutz
Heb je een telefoon nummer of twee? Heb je maar een nummer, dan kan je ook alleen met een toestel bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
shoppy
Hoi Lutz,

Ik heb maar één nummer en begrijp dat ik maar met één lijn tegelijk kan bellen.

Maar ik heb al heel erg lang meerdere toestellen in huis.
Daarvoor heb ik twee kabels getrokken, één naar de kantoorruimte en één naar het woongedeelte.
Op het vorige Huawai modem zaten, net als op het nieuwe Zyxel modem, twee aansluitingen. In iedere aansluiting zat een lijn en dat werkte prima.
Maar nu dus niet meer. De helpdesk van Online.nl zegt dat het in de bekabeling zit.
Het heeft echter zo vele jaren gewerkt op het Huawai modem.

Gisteren kwamen we erachter dat op de tv in de slaapkamer Videoland er na een minuut of 15 'uitklapt'.
Daarna moet de tv ook uit/aan gezet worden want de hele WiFi verbinding is dan verdwenen.
Paar keer geprobeerd maar steeds weer hetzelfde.
Daarna een paar uur naar Youtube gekeken, niets aan d e hand.
Ik draai ook een Plex server en ook daarbij niets aan de hand.

Ik wil gewoon weer een Huawai modem !! bah, waarom moet alles ook altijd anders dan dat je gewend bent.
 
shoppy
Telefoon:
Wazige tips en 'onmogelijkheden' ontvangen van helpdesk dus heb ik dat maar op een andere manier opgelost.

WiFi
Heb wat aanpassingen van de helpdesk doorgekregen door het beste kanaal te zoeken en wat opties (. OBSS Coexistance en RX CHAIN powersave) uit te zetten.

Het leek te werken maar zojuist klapte de WiFi er op de tv in de slaapkamer gewoon weer uit.
Doet dat alleen bij Videoland op dat TV-toestel.
Als ik iets anders bekijk gaat het gewoon goed via WiFi.
 
Lutz

Quote

shoppy schreef:

Hoi Lutz,

Ik heb maar één nummer en begrijp dat ik maar met één lijn tegelijk kan bellen.

Maar ik heb al heel erg lang meerdere toestellen in huis.
Daarvoor heb ik twee kabels getrokken, één naar de kantoorruimte en één naar het woongedeelte.


Kan je dan niet beide telefoonkabels parallel aansluiten? Gewoon kabel een meter van modem af doorknippen, ander kabel ook doorknippen, en dan rood op rood en blaauw op blaauw. Lukt desnoods met kroonstenen.

Gr. Lutz
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Voor de problemen met de televisie kan je het beste eens de FAQ doornemen en wifi scanner downloaden. Dat moet je dan in de slaapkamer uittesten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
shoppy

Quote

Lutz schreef:

Voor de problemen met de televisie kan je het beste eens de FAQ doornemen en wifi scanner downloaden. Dat moet je dan in de slaapkamer uittesten.


Telefoon:
Wazige tips en 'onmogelijkheden' ontvangen van helpdesk dus heb ik dat maar op een andere manier opgelost.
Dat was dus ook mijn oplossing en dat werkt nu ook.

Het vreemde is dat al het andere via WiFi wel gewoon werkt.
Ik kreeg de tip om de app van Videoland opnieuw te installeren maar dat durf ik eigenlijk niet want Samsung (de TV) wil daar nog wel eens problemen mee geven.

Ik pruts nog wel even verder.
Keep you posted.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie