obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
telefoon storing
sjaco
Wij hebben sinds 2 dagen een telefoon storing we heben ADSL extra en telefonie.
We horen geen kiestoon, en kunnen niet bellen, als ik naar huis bel, gaat de telefoon over en hoor ik iemand aan de andere kant van de lijn, maar mij horen ze niet, daarna word de verbinding verbroken.
Het netwerk op de telefoon thuis, geeft aan dat hij aan het zoeken is?
heb eigelijk alles al geprobeerd wel hoorde ik dat er zondagavond en storing was.
Ik heb al een paar keer gemailt naar online maar zonder resultaat.
Welkom op onze happy family site, nu ook op second life zie http://www.bloggen.be/jacobhienke
 
TCP_IP
doe eens een harde reset van je livebox

stekker eruit
resetknop indrukken (onderop livebox, staat RST bij)
stroom er weer op terwijl je resetknop inhoud
LOSlaten wanneer 1e, 3e en 5e lampje tegelijk branden

(als je draadloos hebt, ff 1 x op knopje REG drukken ivm reset)

post na half uurtje eens je adsl statistieken...
te vinden op:

internet explorer openen
adres balk leeghalen
vul in 192.168.1.1
kom je op de liveboxpagina
klik op geavanceerd
ga naar statistieken en klik op 'adsl statistieken'
post die hele tabel eens...

verder beschrijf je 'netwerk' eens...
waar zit je PPT/KPN hoofdaansluiting (woonkamer of meterkast vaak)
hoelang en hoe oud is kabel van KPN naar je livebox ?
andere telefoon geprobeeerd?

kan zijn dat je evt 1 of 2 kabels zult moeten vervangen.
Heb je evt. nog vertakkingen lopen vanuit je hoofdaansluiting? bijvoorbeeld in slaapkamer nog telefonie wantcontactdoosje? (indien ja, loskoppelen vanaf hoofdaansluiting)

 
sjaco
Dank je wel voor je uitleg, maar het probleem is denk ik al opgelost, we hebben bij de kijkshop een eenvoudige telefoon gekocht van 9 euro 95 en toen ik de telefoonstekker in de live box deed deed hij het meteen, zo zie je maar simpel en eenvoudig de andere sturen we dan maar terug naar wehkamp.
Wel weet ik nog dat toen we voor het eerst kabel kregen, ook de verbindingen slecht waren en ik had toen een welles nietes gesprek met wanadoo en kpn uiteindelijk gaven ze elkaar de schuld.(van het niet werken van internet)
Nu bleek dat er een storing was in verouderde kabels van de kpn en dit resulteerde dat er na een halve dag zoeken er 3 kpn busjes stonden tig kpn werkers en rond 5 uur s'middags had ik mijn internet verbinding, nu al weer ruim 2 jaar geleden.Smile

Welkom op onze happy family site, nu ook op second life zie http://www.bloggen.be/jacobhienke
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Advertentie