obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
d-link achter mn livebox
satro
hoi
ik heb sinds een paar jaar een d link tussen zitten zonder een probleem
maar
sindskort ben ik verhuisd en heb problemen
heb alles aangesloten zoals het ooit was en alleen mn laptop werkt via de router en mn pc niet
als ik mn pc direkt aansluit op livebox heb ik weer verbinding
maar heb nog een andere pc die ik ook graag wil gaan verbinden opt net net als voor de verhuizing
ik heb zelf de kabel moeten doortrekken en stekkertjes aan moeten zetten
maar nu is de vraag hoe kan ik mn netwerk weer normaal krijgen
 
TCP_IP
[Livebox]{LAN}--ethernetkabel--{LAN}[D-link] {LAN+wifi}--pc's

Zit netwerk zo in elkaar? dus router-switch methode of router-router methode?

Laptop is die draadloos verbonden met je D-link en heb je daar wel internet en je vaste PC met de kabel aan je D-link en daar geen internet op. Maar als je kabel op Livebox aansluit dan werkt het wel.

Begrijp ik het zo goed ??

Moet even weten hoe de opstelling in eerst instantie was (en is)

Wat goed mogelijk kan zijn is het volgende. Je D-link en Livebox hebben een klein (cmos) batterijtje en die zorgen ervoor dat instellingen behouden blijven(net als met je PC).
Wat mogelijk kan zijn is dat dat batterij op is gegaan omdat die een tijdje niet aan de 220V heeft gezeten. Dus instellingen opnieuw doen en werkt het weer.
Maar licht even toe hoe het PRECIES in elkaar zit Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
satro
hoi
het ging zo
livebox - kabel- router- 4 kabels pc's + laptops

wireless gaat ook maar dat gebruikte ik niet, omdat mn bure ruzie krege hehe
maar nu zit het precies hetzelfde inelkaar
en alleen mn pc's hebbe bijna maand zonder stroom gezeten vanwege de verhuizing
dus livebox-kabel-router-kabels-laptops'en pc's

maar alleen van de router ken ik nog alleen mn laptop gebruike en mn pc's niet meer
de pc kan ik alleen rechtsreeks met livebox verbinde om internet te hebbe
 
TCP_IP
Gaat de kabel tussen livebox en D-link naar een LAN poort van je d-link of naar de WAN poort?

En je laptop die is dus met de kabel verbonden op je d-link en heeft internet en de rest van je pc's niet meer ?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
satro
de kabel gaat van livebox naar wan en dan de andere kabels naar de lan
kheb ook de kabels bekeken en heb een grote in 2 stukke geknipt en netjes stekkertjes aangezet
ik heb ook naar de ip gekeken van mn instellingen en heb gezien dat de ip niet meer de ip is die het was maar een andere

het vreemdste vind ik dat mn pc's niet meer via de router doen en de router is een router router functie
nu zit ik te denke dat het misschien aan de kabels ligt maar dat lijkt me sterk
de eerste kabels waren cat5 utp en nu is een ervan nog cat5 en de rest cat6
 
TCP_IP
Je geeft elke x beetje half antwoord Pfft

via je router werkt geen enkele laptop of PC dus ???????

Stel Livebox en d-link eens opnieuw in.
Beide even naar fabrieksinstellingen zetten uiteraard.

Bij D-link Local lan ip naar 192.168.2.1 en dhcp aan.
Bij Livebox alle poorten forwarden (1 t/m 65000) naar 192.168.2.1. Dat is de basis van wat er moet gebeuren.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'd-link achter mn livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 14 13 dec 2017
Advertentie