obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Verhuizing staat helemaal vast [Update: Opeens opleverdatum bekend]
Michel
Ik ben op 25 oktober 2008 verhuist. Ruim van tevoren bij KPN aangegeven dat ik vaste telefonie graag op 25 verhuist wou hebben, dat kon niet omdat het een zaterdag was, maar die vrijdag ervoor - 24 oktober - was wel mogelijk. Vervolgens Online gebeld die de verhuizing van de ADSL-aansluiting voor zijn rekening moest nemen. Dat kon om de een of andere reden niet op 24 oktober, maar wel op 3 november, daarmee maar akkoord gegaan.

Op 24 oktober was al voor het door KPN gecorrespondeerde tijdstip van 13:00 uur de telefoonlijn verhuist en konden we al bellen in ons nieuwe huis. De ADSL-aansluiting stond nog steeds voor 3 november gepland. Uit ervaring weet ik dat er wel eens dingen mis kunnen gaan bij een verhuizing en daarom heb ik drie maal gebeld om te vragen of alles nog op schema lag en tot drie maal toe werd mij gemeld dat alles op schema lag en de oplevering op 3 november gewoon plaats zou vinden.

Drie november kwam en ging voorbij. Ik eind van de middag opgebeld naar de helpdesk van Online waar men mij vertelde dat er iets fout gegaan was en ik dan maar een case in moest dienen bij de technische dienst zodat zij het konden oplossen, toen begon het gedonder. Op woensdag 5 november is deze opgepakt werd mij verteld. Inmiddels zijn we bijna 3 weken en een hoop belletjes naar de helpdesk verder en de medewerkers kunnen mij alleen 'er wordt aan gewerkt, u moet nog even geduld hebben' melden.

Contact met de technische dienst is niet mogelijk volgens hun en daar moet je het dan maar mee doen. Ik heb al eerder in het proces een telefonische klacht ingediend omdat het allemaal zo lang duurt, maar daar heb ik tot op heden ook nog geen reactie op gehad. Ook een brief waarin ik ze officieel in gebreke gesteld heb is volgens de helpdesk nog steeds 'in behandeling'. Kortom, ik ben volledig aangewezen op de technische dienst van Online die niet met de helpdesk noch met mij communiceert.

Nog steeds hebben ze mij geen nieuwe opleverdatum kunnen verschaffen. Halverwege deze week kwam ik erachter dat ik ook gewoon voorgelogen en aan het lijntje gehouden ben door de helpdesk. Die zeiden mij namelijk dat het probleem bij de derde lijn ligt, maar dat blijkt absoluut niet waar te zijn. Het probleem ligt nog steeds bij de tweede lijn die er volgens de helpdesk wel mee bezig zijn, maar wederom geen indicatie kunnen geven hoe lang 't nog gaat duren.

Het sleept zich maar voort dus. Niemand weet hoe het er voor staat en de helpdesk wil niet met de technische dienst bellen of zegt mij dat dat überhaupt niet mogelijk is. Eerder heeft iemand voor mij wel contact opgenomen met de TD dus ik vind het een beetje merkwaardig dat het toen wel kon en nu opeens niet. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze 't voor hun eigen deadline van 21 dagen - die maandag verstrijkt - nog in orde gaan maken.

Internetten doe ik nu overigens via de telefoon op de laptop, maar ideaal is anders.
Gewijzigd door Michel op 24 november 2008, 21:24
 
h_henkie
Ik zal je de komende tijd volgen omdat ik ook ga verhuizen. Ik moet zeggen dat de verhuizing mbt online me bij voorbaat al niet lekker zit. Maar goed dat is een gevoel. Ik heb er voor gekozen om de verhuizing schriftelijk te regelen. Mocht er iets gebeuren dan kan ik het ieder geval bewijzen. Ik heb al wel besloten om online per april te verlaten. Puur vanwege de snelheid. Ik zit nu rond de 8 á 10 en ga straks naar ± 4 mb. (volgens de site van online) Wat het gaat worden, qua isp, weet ik nog niet.
 
Michel
Ik heb afgelopen zaterdag nogmaals contact gehad met de helpdesk en ik kreeg een behulpzame medewerker aan de lijn die mij beloofd heeft dat hij even naar de TD zou bellen en mij a.s. woensdag terug zou bellen. Ik ben benieuwd.
 
Michel
Even weer een update:

Vanavond nog even contact gehad met de helpdesk (technische afdeling) en die heeft in overleg met een collega mijn klantnummer naar hem toegemailt en die collega gaat morgen persoonlijk met mijn situatie aan de slag en zal waarschijnlijk contact opnemen met de TD.

Vorige medewerker had ook de afspraak om woensdag terug te bellen netjes in het dossier gezet, zo kon de medewerker van vanavond mij vertellen. Die eerdere medewerker belt mij dus woensdagmiddag/avond terug.
 
Michel
Nouja zeg, ik kijk net bij de statuschecker op Online.nl en wat staat daar "Opleverdatum bekend". De opleverdatum is rond 04-12-2008.

Die huidige status is sinds vandaag dus dat moet dan gebeurd zijn na het laatste contact dat ik met de helpdesk had. Het lijkt erop dat de verhuizing gewoon als normaal is behandeld en dat daarom de opleverdatum ook vrij ver in de toekomst ligt. Bij een spoedje had ik deze week al opgeleverd kunnen zijn.

In ieder geval zijn we nu van het eeuwige wachten af. Althans, nu is 't wachten op de oplevering, maar niet meer in onzekerheid zitten. Woensdag zal die medewerker, zoals beloofd, wel bellen met hetzelfde nieuws.
 
Michel
Ik kreeg net een halfuurtje geleden ook nog een telefoontje van Online waarin ze de opleverdatum van 4 december bevestigen. Volgens de medewerker was het door 'vertraging lange tijd onduidelijk wanneer de oplevering plaats zou vinden'.

Hoewel ik het niet helemaal eens ben met het feit dat het nog tot 4 december duurt, ben ik maar akkoord gegaan met de datum. Dat betekent eindelijk weer een ADSL-verbinding volgende week donderdag.
 
Michel

Quote

elfie schreef:
Nou, dat is dan in ieder geval iets.

Bij mij staat op de statuschecker nog steeds fase 1. En dat al sinds 16-10. En die kl@#$@#$@#$ klantenservice daar kom je ook niet verder mee.

Hopelijk krijg ik binnenkort bericht. Ik zag ook dat mijn abonnement eind januari 2009 afloopt. Voor mij dus een goed moment om een overstap te maken.

Mijn ervaring is dat als je kiest voor optie 3 gevolgd door 2 in het keuzemenu bij Online je dan een technische afdeling aan de lijn krijgt die ook (meer dan andere afdelingen) bereid is om wat voor je te doen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Het kan maar zo zijn dat jij dezelfde 'vertraging' hebt en dat ze bij jou binnenkort ook opeens met een datum komen. Die datum kwam bij mij ook uit het niets namelijk.
 
h_henkie

Quote

Michel schreef:
[
Mijn ervaring is dat als je kiest voor optie 3 gevolgd door 2 in het keuzemenu bij Online je dan een technische afdeling aan de lijn krijgt die ook (meer dan andere afdelingen) bereid is om wat voor je te doen.


Hum Die moet ik even onthouden. Ik heb donderdag de verhuis aanvraag weggedaan. (handtekening voor ontvangst) Eens kijken hoe snel dat gaat.
 
Michel

Quote

elfie schreef:
Inmiddels heb ik optie 3 en dan 2 in het keuzemenu geprobeerd. Helaas.....precies dezelfde reactie als de voorgaande keren.
Zeer vriendelijk, zeer begripvol, maar ondertussen dezelfde boodschap : we weten niets, we zeggen niets, u moet afwachten.

Echt waardeloos.

Vervelend, dan heb ik zeker geluk gehad daarmee, bij mij waren ze behulpzamer dan bij de andere afdelingen.
 
Michel
Raar maar waar, de verbinding zou rond 4 december opgeleverd worden en ik liep vanavond langs de Livebox in de woonkamer en opeens viel mij op dat het @'tje niet meer knipperde.

Ik kijken in het Livebox-configuratiemenu en die gaf aan dat de verbinding met het internet al zo'n kwartier liep. Dat betekent waarschijnlijk dat ze 't vanavond in orde gemaakt hebben.

Toch netjes dat ze 't sneller geregeld hebben dan eigenlijk was gecommuniceerd. Mag ook wel na alle problemen. Ik zal een dezer dagen Online even bellen om de tijd dat ik geen internet had te laten crediteren. Dit topic kan wat mij betreft dicht.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing staat helemaal vast [Update: Opeens opleverdatum bekend]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen : 14 18 okt 2018
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Advertentie