obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
krijg niet de volledige snelheid
jaytjuh
Als ik in mijn livebox inlog krijg ik bij ADSL-verbinding deze waardes te zien:

Status ADSL-lijn
Verbonden

Downstream
17756 Kb

Upstream
1016 Kb

Ik zou dus iets van 17mbit moeten halen, orange helpdesk medewerkers zien deze waardes ook, dus tot mijn modem haal ik dit makkelijk. Echter in de realiteit haal ik maar maximaal 11mbit met alle speedtest dingetjes, als ik ook 3 computers tegelijk torrent downloads aanzet is dit altijd bij elkaar 11mbit of ik dit nu met een ethernet kabel doe of draadloos, geen verschil.

Er gaat dus iets mis, maar wat ?
 
TCP_IP
http://speedtest.bbned.nl/

Doe hier eens een stuk of 5 speedtests op verschillende tijdstippen en post deze eens.

Je modem traint in op 17 mbit en zou dit ook moeten halen, in praktijk zal iets lager uitvallen.
Maar goed je hebt het over torrents, met torrents heb ik eerlijk gezegd nog nooit het maximale uit m'n verbinding gehaald. Erg afhankelijk van aantal seeders e.d.

Trouwens als je deze speedtest doet doe dit dan op 1 pc en zet de rest even uit. Zorg ervoor dat je niet net met torrents hebt gedownload op je test-pc, liefst even opnieuw opstarten en dan speedtests doen. Meest betrouwbare. O ja, zorg ervoor dat de test-pc met een kabel is aangesloten. Draadloos is ALTIJD LANGZAMER en geeft dus ook geen betrouwbaar beeld.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'krijg niet de volledige snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie