obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Tegenvaller (4-8 Mbit/s)
dominique
Hi,

Ik wilde gebruik maken van de aanbieding van ADSL-family...tot 20Mbit/s staat erbij. Ik heb dus gekeken wat mijn te verwachten snelheid is via orange.nl....dit is dus maar 4-8 Mbit/s...het irri-balkje hangt rond de 6 Mbit/s. Mijn vraag is: hoe betrouwbaar is dit? Komt dit behoorlijk overeen met de werkelijkheid of niet. Ik kan helaas nergens vinden hoever ik van de centrale afzit (3207MH).
 
Lizard
Op http://pcdb.bbned.nl/ kan je een controle uitvoeren hoe ver je ongeveer van de centrale zit.
 
dominique
Bedankt.....2730 m Angry
 
Wanabo
Dan is 8 Megabit haalbaar! zit zelf op circa 2715 meter. Snelheid schommeld tussen 8 en 8,5 Megabit.

Edit: natuurlijk moet ook de kwaliteit van de koperlijn in acht worden genomen.
Gewijzigd door Wanabo op 26 juli 2006, 15:23
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tiger

Quote

dominique schreef:
Hi,

Ik wilde gebruik maken van de aanbieding van ADSL-family...tot 20Mbit/s staat erbij. Ik heb dus gekeken wat mijn te verwachten snelheid is via orange.nl....dit is dus maar 4-8 Mbit/s...het irri-balkje hangt rond de 6 Mbit/s. Mijn vraag is: hoe betrouwbaar is dit? Komt dit behoorlijk overeen met de werkelijkheid of niet. Ik kan helaas nergens vinden hoever ik van de centrale afzit (3207MH).


Zelf zit ik 1315 mtr van de centrale af en bij de postcodecheck gaf hij aan tussen de 8 en de 15 MB haalbaar en ik heb het minimum gekregen dus 8 MB.
Dus als jij pech hebt krijg jij ook maar het minimum.

groeten, Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tegenvaller (4-8 Mbit/s)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit Snelheid : 2 06 dec 2020
Van 10 naar 30 mbit? Algemeen : 10 05 feb 2014
Online en Huawei bouwen 50 Mbit (V)DSL netwerk Algemeen : 7 07 nov 2010
7.2 Mbit maximaal Snelheid : 13 21 sep 2010
Niks 20 mbit Snelheid : 5 09 apr 2010
Advertentie