obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Langzame verbinding
TCP_IP
Nee bedoel via het reset knopje :

Hoe herstel ik de fabrieksinstellingen van de LiveBox (HARDE RESET)

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martyin
Die had ik nog niet gedaan.
omwille van het fijt dat ik dan alles opnieuw moet configureren.
Maar er zit nu fff niets anders op. Later hoor je meer.
Thanx 4 now.

----

Ok, inmiddels gedaan.
Geen verschil helaas...
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14500 Kb
Afname Dichtbij : 18.3 (dCool
Ver weg : 2.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E


Overigens, de reset heeft wel alle instellingen (port forward) weggepoetst
;(

We houden moed en gaan door met spitten.
Nog andere voorstellen en of ideeen ?
Gewijzigd door Martyin op 03 augustus 2009, 14:06
 
TCP_IP
Helpdesk even kort bellen en vragen of ze de poort willen resetten waarop je bent aangesloten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martyin
gaan we doen... Wink
 
Martyin
Helaas. Reset van de poort levert niets op.
De snelheid is niet hoger te krijgen.
De helpdesk medewerker die ik nu aan de lijn heb geeft aan dat het hiermee op houd.
Hij kan niets doen en geeft dus aan dat ik met die snelheid verlaging gewoon pech heb want ze gaan er ook niets aan doen.

"Het zit binnen de norm" is het antwoord.

Hij wil geen mail adressen geven en kan niet doorverbinden met de 3e lijn supp.

Nu gaat hij nog iets navragen (wat weet ik niet) maar ik hang in de wacht.
...

Zo. Er is niets aan te doen. Helaas.
20 min tijd verkletst..

hmzz...
Zit nu na dit gesprek echt met een gevoel van: overstappen.

Iemand goede ervaringen met andere providers?
Ik wil best 50 euro p/m/ betalen
Als ik maar een goede service krijg.
Gewijzigd door Martyin op 03 augustus 2009, 14:41
 
TCP_IP
Laat het net zo zijn dat wij wel rechtstreeks klachten kunnen doorsturen naar de 3e lijn van Online via het Online Service Team Wink

Ze zullen een nauwkeurigere meting van de lijn doen dan de helpdeskmedewerkers gok ik.
Kijk dat Online aangeeft dat het binnen norm is prima, als die lijn zo word opgeleverd althans. Maar als binnen aanzienlijke korte tijd je verbinding met 24% ongeveer omlaag gaat zegt dat iets, er is iets gewijzigd tussen jouw modem en de DSLAM.
Wie zegt dat dit niet erger word, ik vind zoiets dus wel de moeite waard om even na te kijken in ieder geval.

Aan je statistieken is niet zoveel meer af te lezen, en daarmee doel ik op de CRC fouten en HEC teller.
Als ik die DSL-afstand formule gebruik (Afname dichtbij gedeeld door 13,81) woon je op 1,3KM afstand.
Maar goed dan zou je nog boven de 16mbit moeten uitkomen minimaal.

Meer info: [url=http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2#3]ADSL waardes? wat moet ik ermee?
[/url]

Als je wil kan ik het Online Service Team op de hoogte stellen en vragen of ze een klein onderzoek willen starten, uiteraard kun je ze zelf ook een PB sturen. (zie link)
Vermeld dan kort de klacht, een link naar dit topic en N.A.W.

Stuur het Online Service Team een Privé Bericht

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martyin
Ok, das mooi.

Ik heb al enige tijd de trainingsdata opgeslagen.

Dit was van voor de vakantie:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18776 Kb Download is meestal 20MB
Afname Dichtbij : 18.0 (dCool
Ver weg : 2.4 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Woon ik dan ineens dichterbij?
 
TCP_IP
Voor
Afname Dichtbij : 18.0

Na
Afname Dichtbij : 18.3

SNR fluctueert ook wat.
Ja dan moet je lijn wel verslechterd zijn, een dergelijke meting kan uitsluitsel geven of de oorzaak bij jou thuis zit of in de wijkcentrale. (of je koperlijn ondergronds ligt open en begin te roesten). Stuur je ze zelf een PB?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martyin
http://www.speedtest.nl/ADSL/default.asp?txtPostcode=8011MR&distance=453

mijn postcode is 8011
ik zit op Zwo-Ce
vlak bij centrale dus...


Ik zie wel of ik dit weer wil doen.
Zijn er inmiddels berichten dat glas of andere middelen beschikbaar komen?
Anders ga ik echt ff buurten bij Ziggo.
Die schijnen eind dit jaar naar 80 Mb lijnen te gaan voor 60 euro p/m
Das andere koek.
 
TCP_IP
Niet te blind staren op de resultaten van dergelijke sites.
Op deze site heb je (met huisnummer 1) al 513 meter.

Een dergelijke stap heb ik 2 jaar terug al genomen, ben toen naar UPC overgestapt en heb sinds kort 30mbit voor 30 euro (+ telefonie en TV in totaal kost het zo'n 70 euro dacht ik).

Ik zou zeggen kijk het even aan. Een berichtje naar Online is zo gestuurd en je hoeft alleen maar af te wachten.
Naar kabel overstappen vind ik sowieso wel een aanrader.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzame verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie