obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
canon mp620 printer werkend maken achter een livebox
henri77
sinds ik een labtop met vista home premium heb krijg ik mijn printer niet meer zichtbaar, ik heb nu een mp 620 van canon gevonden en die zou volgens de plannen ergens in een hoekje moeten komen te staan en via wifi zijn opdrachten binnen krijgen maar ik krijg het niet werkend. De laptop kan de printer niet vinden. Ligt dit nu aan de printer of aan het netwerk. Moet is andere hardware erbij aanschaffen?
 
TCP_IP
Is je printer wel correct verbonden met je livebox?

Kijk eens na of je printer wel een IP heeft gekregen van je livebox, en probeer dat IP te pingen.

Op je laptop ook de benodigde software geinstalleerd?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
henri77
ja ik kan pingen via xp maar vista laat het afweten. Heb net even via xp een printopdracht gegeven maar als ik de instellingen wil overnemen naar vista dan wil het niet meer. Ik heb mij firewall al uitstaan en de antivirussoftware is ook verwijderd. gebruikersaccountbeheer is uitgeschakeld.

poort geopend in firewall op het ip van de printer interface mer0

Ontvangst interface : mer0 | Verzend interface : mer0 poort geopend van iprange laptop tot printer

Zeg het maar wat ik nog meer kan doen!
 
TCP_IP
Hoe heb je de netwerkprinter toegevoegd in Vista, op IP adres of via hostname ?

Poorten openen hoeft niet, je printer is volgens mij nu voor buitenaf zichtbaar. Alles zit in je LAN, dus poorten openen staat hierbuiten.

Nu net ik op 'antwoord plaatsen' wil klikken schiet me wat te binnen, heb je alle opties in Netwerkcentrum al aangepast?

Start >> configuratiescherm >> netwerkcentrum

In netwerkcentrum staat halverwege 'Delen en verkennen', stel alle opties daar ook zo in dat 'Alles mag'.
Met name 'netwerkdetectie' en 'bestanden delen'.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
henri77
ja alles mag, maar de printer wordt niet herkend door vista. xp ziet het direct
 
TCP_IP
Verwijder de printer eens van je Vista laptop, en voeg hem dan nog eens toe.
Heeft je printer trouwens wel een vast IP ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
henri77
Printer opnieuw geinstalleerd, wordt niet gevonden via het installatieprogramma. wel vind ik in het netwerkcentrum de printer en ik kan ook op de printerpagina komen. Toevoegen van een nieuwe printer lukt niet, wordt niet gedetecteerd bij zoeken naar printer.
 
TCP_IP
Probeer hem eens handmatig toe te voegen.

1.
Printer toevoegen

2.
Netwerkprinter, draadloze printer of bluetooth printer toevoegen

3.
De printer die ik wil gebruiken staat niet in de lijst

4.
Een printer met behulp van een TCP/IP adres of hostname toevoegen

5.
Bij hostnaam of IP adres: hier IP adres van je printer invullen

etcetera.

Heb geen netwerkprinter, alleen 2 die op PC's zijn aangesloten en gedeeld op netwerk. Weet zo niet uit m'n hoofd meer wat de volgende paar stappen zijn. Maar dit zou je aardig op weg moeten helpen denk ik, probeer het eens.

edit: Schakel wel even je firewall uit als je een printer gaat zoeken, of stel je firewall in dat bestands en printerdeling doorgelaten mag worden.
Gewijzigd door TCP_IP op 08 april 2009, 12:35
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
henri77
ok,
eerst alles verwijderd wat er aan printermateriaal aanwezig is
netwerkcentrum alle policies op alles mag ingesteld
firewall uitgeschakeld
printer toevoegen via ip mislukt
printer toevoegen via hostname mislukt
printer toevoegen via de naam waarmee hij in het netwerkcentrum te zien is mislukt.

Hij is er. ik zie hem staan in netwerkcentrum maar ergens zit nog iets wat de communicatie verhinderd.

Ik neem aan dat het in vista zit en niet in de printer of in de livebox, omdat ik vanaf een andere computer de printer kan benaderen en opdrachten kan geven.

Nu heb ik de livebox al zo gemanipuleerd dat een grondige reset naar default wel op zijn plaats is.

Geprobeerd met reset indrukken stroom eraf reset ingedrukt houden en weer aansluiten, maar policies zijn nog niet allemaal weg.
Gewijzigd door henri77 op 08 april 2009, 15:52
 
TCP_IP

Quote

Geprobeerd met reset indrukken stroom eraf reset ingedrukt houden en weer aansluiten, maar policies zijn nog niet allemaal weg.


1. stroom eraf
2. reset knop indrukken
3. stroom erop
4. knop pas loslaten als 1e, 3e en 5e ledje tegelijk branden

Ken wellicht nog een truukje.
ehmm misschien iets anders proberen, handmatig TCP/IP poort toevoegen en dan toewijzen aan je printer.


  • start >> printers

  • rechtermuisknop op een lege plek binnen venster, en kies voor 'eigenschappen van server'

  • tabblad 'poorten'

  • poort toevoegen

  • vink aan 'standard TCP/IP port'



  • Vul IP adres in van je printer




Dan klaar...

  • Installeer printer software nog eens, als goed is komt printer dan bij 'printers' te staan.

  • Dan rechtermuisknop op je printer en kies voor 'eigenschappen'

  • tabblad poorten

  • Daar zie je een lijst, vink dan aan je TCP/IP poort en klik op OK


En dan nu maar eens kijken of er een testpagina eruit komt rollen.
Gewijzigd door TCP_IP op 08 april 2009, 16:34
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'canon mp620 printer werkend maken achter een livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
printer verbinden met HG655D Frequently Asked Questions : 2 27 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie