Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Snelheid
|
|
crazyboy |
Geplaatst op 16 June 2009, 12:40
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 22 Feb 2008 |
Hallo, Ik heb nu een paar jaar ADSL Extra 20MB van Online,nu op dit moment heb ik een downloadsnelheid van rond de 9000KB maar dit komt zelden voor,meestal als ik mijn modem opnieuw opstart of reset dan zakken de waardes tussen de 7000KB en 8000KB. Toen ik die snelheidstest ongeveer 3 jaar geleden bij Online deed stond er dat ik rond de 15000KB zou moeten halen maar als ik die test nu doe staat er dat ik tussen de 4000KB en 6000KB maar haal op mijn adres. Nu is mijn vraag:Zijn deze snelheden normaal voor mijn afstand van de centrale en hoe kan het dat ik nu maar zo'n lage downloadsnelheid haal op mijn adres als ik die test bij Online doe? Dit zijn de gegevens van mijn modem: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1016 Kb DownStream 9048 Kb Afname Dichtbij : 36.1 (d Ver weg : 14.2 (d SNR-marge Dichtbij : 12 (d Ver weg : 10 (d HEC-teller 26983 Firmware 0xe15080a ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 4185 ES-teller van 1 dag 0 |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 16 June 2009, 12:58
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Welkom op dit forum Crazyboy, Begin vast maar meteen met de troubleshoot - Kijk even hoever je van je wijkcentrale woont http://pcdb.bbned.nl/ -Je wijkcentrale is wel een ADSL2+ centrale (G992_5_A) - Hoe download je? Met torrents of nieuwsgroepen? -Hoe zit je aansluiting eruit van hoofdaansluiting meterkast/woonkamer tot je PC (lengte kabels, draadloos ?) - Hoelang stond je livebox al aan voordat je deze statistieken postte? - Die test op Online site zegt helemaal niks. Zijn gewoon reeksen postcodes die gekoppeld zijn aan een snelheid. Dus als jij je postcode invoert haalt het programma gewoon een snelheid uit de grabbelbak(database) -voer eens een snelheids check uit op http://speedtest.bbned.nl/ . Download dan een paar keer het 100MB bestand op verschillende tijdstippen van de dag, vermeld dan van elke download de gemiddelde snelheid. Op deze manier kan ik en anderen een beter beeld van jouw situatie schetsen en mogelijk de oorzaak achterhalen zo. p.s. Ik vermoed de adapter ivm dat je al enkele jaren de livebox in bezit hebt(toch?), maar dat zal wellicht zometeen blijken. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
crazyboy |
Geplaatst op 16 June 2009, 15:54
|
Hoi TCP_IP,bedankt voor je snelle reactie. Ik heb net even gekeken ik zit 1601 meter van de centrale af. Ik download met nieuwsgroepen en ik gebruik een payserver [ Eweka]. Mijn modem hangt in de meterkast naast de hoofdaansluiting en ik heb er linksys router op aangesloten, dus draadloos.De intrainsnelheid wat mijn modem aangeeft die snelheid haal ik ook met Eweka,dus ik heb geen verlies van snelheid ondanks dat ik draadloos internet. Nou ik denk dat ik mijn modem nu ongeveer 1 maand aan heb staan voordat ik deze statistieken heb gepost,ik heb hem bewust nu niet meer gereset of herstart omdat ik dan bijna zeker weet dan mijn downloadsnelheid dan lager is en ik dan niet meer die 9000KB haal. Ik heb 100MB gedownload en deed er 2.02 Min over en de snelheid was 839KB/Sec en ongeveer 2.5 uur later is dat 1.52 Min en de snelheid 914KB/Sec. Ik heb een modem van Wanadoo dus dat is volgens mij geen livebox of wel soms?Ik weet het eigenlijk niet. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 16 June 2009, 17:42
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Je hebt wel een livebox, dat zie ik al aan de statistieken namelijk. Livebox is een soort boek wat z'n kant ligt zeg maar, beter dan dat kan ik het niet omschrijven Rond de 900 KB download je, dat komt inderdaad wel overeen met je intrainsnelheid. Wat haal je met usenet, Eweka? 1,6 KM volgens Bbned dus. Je hebt een formule om de afstand te berekenen. Afname dichtbij gedeeld door 13,81. 36,1 / 13,81 = 2,6 kilometer. Kan dus zijn dat je wel wat dichterbij woont maar dat de kwaliteit van de kabel (ondergronds) wat minder is. Je hebt ook redelijk wat fouten op je lijn, niet extreem veel aangezien je livebox al één maand aanstond. Je zou je ISRA nog even kunnen nakijken op vuil/corrosie en evt. telefoonkabel tussen livebox en ISRA vervangen. Houd deze wel zo kort mogelijk. Met 2,6 KM dan komt 9mbit wel overeen. Conclusie is dus eigenlijk dat de verbinding ietwat beter kan, maar meer dan een mbit haal je er niet meer uit. Je kunt hoogstens thuis je aansluiting controleren. Als je verbinding frequent begint weg te vallen dan sowieso verbinding nakijken. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
crazyboy |
Geplaatst op 16 June 2009, 19:07
|
Ik zal eens de ISRA nakijken en de telefoonkabel van de livebox naar ISRA vervangen kijken of het wat helpt. Mijn snelheid bij Eweka ligt rond de 940KB. Nogmaals bedankt voor je reacties |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Te lage snelheid | Snelheid | : 4 | 02 Jan 2018 |
Vraag over snelheid | Snelheid | : 7 | 22 Dec 2016 |
Lage snelheid met Zyxel modem | Algemeen | : 16 | 04 Nov 2016 |
Meer snelheid, wijkcentrale? | Snelheid | : 10 | 02 May 2016 |
Snelheid inperken? | Huawei configuratie en problemen | : 61 | 15 Nov 2015 |
Advertentie