Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
"oude versie" dc-202 router "instellingen"
|
|
Jan53 |
Geplaatst op 07 August 2006, 07:23
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 12 Lid sinds: 29 Jun 2006 |
Zo als in het onderwerp beschreven staat is het me gelukt om m'n router dc-202 in te stellen als router achter de livebox. Ik kan nu gewoon leechen, limewiren zonder dat ik iets van poorten in moet stellen. Ik weet niet of dat geld voor andere progs. Maar m'n routertje werkt als een tierelier en dacht laat anderen weten wat ik gedaan heb. Ga naar de website van shields-up: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Daar aan gekomen naar beneden scrollen en zie je vervolgens, bijvoorbeeld staan: The text below might uniquely identify you on the Internet Your Internet connection's IP address is uniquely associated with the following "machine name": xxxxxxxxx.adsl.wanadoo.nl Dat wat er op de plaats van de x-en staat precies overnemen. Deze naam wordt ingevoerd tijdens de setup van het router. Via je browser op je router inloggen, kijk in de documentatie van je router met welk ip je er op inlogt. kies setup. venster 'setup wizard' verschijnt, klik next Vervolgens verschijnt: Setup Wizard - Internet Access Check the type of Internet access used. What type of Internet access do you have ? kies: Cable modem (TV-style cable) klik next Vervolgens verschijnt: Setup Wizard - Cable Modem Use the default values if your ISP did not provide this data. In het tekstvak bij hostname invoeren : de xxxxx-naam die je precies hebt overgenomen van de website van shields up. klik next Vervolgens verschijnt: Setup Wizard - IP Address Check the data supplied by your ISP. What type of IP Address was assigned by your ISP? kies: IP Address is assigned automatically (Dynamic IP Address) klik next Vervolgens verschijnt: Setup Wizard Data input completed. een vinkje zetten bij: Test Internet Connection klik finisch Er verschijnt een dialoog venster, klik op ok de verbinding wordt getest, resultaten worden getoont in het tekstvak 'Test results'bijvoorbeeld: Starting test. Contacting remote server. Server response OK. Test successful. Internet access is now available. testen is klaar, klik op close. Nu uitloggen en kijken of je internet hebt. ![]() Omdat ik al een "oud" router heb zou ik me best voor kunnen stellen dat dit ook zo (ongeveer) werkt op nieuwere versies. Het lijkt me leuk om te horen of dit bij een ander gelukt is. Eventuele fouten ook, vind ik opzich niet leuk maar dan kan ik ze verbeteren. ![]() Mvg. Jan |
|
|
Richard |
Geplaatst op 08 August 2006, 15:05
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Quote Ik kan nu gewoon leechen, limewiren zonder dat ik iets van poorten in moet stellen. Hartelijk dank voor deze uitgebreide handleiding, hier hebben in elk geval een hoop mensen wat aan die een soortgelijke router hebben en deze achter de livebox willen hangen. Helaas is echter je opmerking omtrent poorten onjuist. Poorten moesten altijd al ingesteld worden, OOK in jouw Sitecom router. Er is best kans dat je oude instellingen van de poorten er nog in staan. Het gebruik wat jij noemt is geen probleem (uitgaand verkeer), doch verbindingen die binnenkomen, dus van buitenaf geinitieerd worden, zullen alsnog niet plaats kunnen vinden zonder dat daar poorten voor worden open gezet, probeer maar eens een ftp server te draaien dan kom je er al snel achter wat ik bedoel. ![]() Maar nogmaals, om gewoon de router achter de Livebox te kunnen gebruiken is de handleiding uitstekend en gemakkelijk begrijpbaar voor iedereen, waarvoor dank! Greetings, Richard.
|
|
|
Jan53 |
Geplaatst op 09 August 2006, 05:41
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 12 Lid sinds: 29 Jun 2006 |
Verbaasd me niets dat er situaties zijn waarin je moet forwarden. Toch, hier is niets gedaan van poort forwarding of special applications e.d. Althans niet handmatig, livebox en router zijn ook meerdere malen gereset. Dan nu de vraag hoe ik zo zeker weet of ik forwarding gedaan heb. Hier heb ik niet echt verstand van, wat ik wel weet is dat je poort nummers moet gaan invoeren, geloof ook nog iets van tcp, udp etc, maar zelf heb ik dat dus niet gedaan. Zoals blijkt ben ik geen expert, maar de situatie ziet er dus, (als noob met noob termen), nu zo uit: Router op dhcp livebox pc's op dhcp router ![]() edit: Leechen en limewire doen het bij mij, maar dat zou dus niet moeten kunnen? Gewijzigd door Jan53 op 09 August 2006, 05:45 |
|
|
Richard |
Geplaatst op 09 August 2006, 14:13
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Het invoeren van poortnummers is uitsluitend nodig als ook mensen toegang moeten hebben op jouw systeem. Ik geloof je graag (zeker als je meermaals gereset hebt) dat er zeer waarschijnlijk geen forwardings of special applications meer in de router staan. Het downloaden van internet en het downloaden van Limewire zijn ook mogelijk zonder poortforwarding. Wat je echter zult zien is dat (als het goed is) niemand van jouw gedeelte mappen middels Limewire kan downloaden (of bittorrent). Dus technisch gesproken... Als het signaal uitgaand door jou geinitieerd word dan is er geen enkel probleem. In lekentaal: als jij als gebruiker aangeeft dat jij op internet wilt downloaden, dan geef jij dat van binnenuit naar buiten toe aan (bijv. d.m.v. Limwire of Internet Explorer) en daarom mag de download ook weer terug naar binnen van de router en dat is de reden dat je leechen kunt en downloaden van Limewire. Het probleem komt pas bij inkomend signaal, dus als iemand van jouw systeem wil downloaden of als je andere p2p programma's gaat gebruiken, die eerst kijken of je wel een poort hebt open staan, bijv. Emule, die zal dan ofwel geen verbinding maken ofwel je een LowID geven. Maar dat is verder niets om je zorgen over te maken. Zoals jij nu werkt is het veiliger, want jij kunt wel downloaden, maar anderen niet van jou. Feitelijk ben je dus niet aan het uploaden dus organisaties als Brein kunnen je dan niks maken. ![]() Gewijzigd door Richard op 09 August 2006, 14:15 Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; '"oude versie" dc-202 router "instellingen"', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zelf Router op glasvezel | Online Alles-in-1 met Glasvezel | : 1 | 16 Sep 2020 |
zakelijke PC - Router gaat op standby | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 16 Feb 2020 |
Vpnnord via 2e netgear router | Algemeen | : 1 | 15 Jul 2019 |
Outgoing mail instellingen icm VPN | : 2 | 11 Mar 2019 | |
email instellingen | Algemeen | : 2 | 02 Feb 2019 |