obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Ip adressen reserveren
wabsta
Ik zat net eens in de Livebox te kijken, of ik een mac adres een standaard IP adres kon geven.
Maar ik heb dit niet gevonden. Dit heb ik nodig, omdat ik de PC vanaf de wii wil benaderen, maar ik daarbij, op de PC, in een config bestandje de IP moet opgeven. En dan zou ik dat iedere keer handmatig moeten doen..
Want blijkbaar verandert de IP, als je de netwerk kabel er een keertje uit hebt gehad..

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
 
rrozema
De livebox kent deze functionaliteit inderdaad niet. Het is echter niet zo dat je wii elke keer een nieuw adres krijgt; enkel wanneer je wii zich lange tijd niet op het netwerk heeft gemeld (meer dan 7 dagen achter elkaar als ik me niet vergis) of elke keer nadat de livebox is gereset krijgt hij een nieuw adres toegewezen. De livebox houdt een lijst bij van mac adressen plus welk ip adres daar bij hoort. Hij zal telkens wanneer er een dhcp aanvraag binnen komt eerst proberen het adres dat in die lijst staat toe te kennen. Pas als het mac adres niet voor komt op die lijst gaat hij een nieuw adres toewijzen. M.a.w. in de praktijk zal het niet zo vaak voor moeten komen dat je wii een nieuw ip krijgt, tenzij jij natuurlijk een instabiele livebox hebt die regelmatig gereset moet worden..


Maar, is het niet mogelijk om je wii eenvast ip adres te geven? Want dan geef jehem toch gewoon een adres buiten de dhcp range van de livebox? de range die de livebox gebruikt loopt van 10 tot en met 50, dus 192.168.1.9 of 192.168.1.111 o.i.d. zijn adressen die je prima kunt instellen. Dan weet jezeker dat het adres van ed wii niet meer zal veranderen.
Gewijzigd door rrozema op 13 juli 2009, 07:54
 
wabsta
Het is de PC die een vast IP adres nodig heeft Wink

In ieder geval, heb ik nog wel internet als ik een handmatig IP buiten de range instel?
 
TCP_IP
Ja dan heb je nog steeds internet.
IP binnen zelfde subnet geven en standaardgateway instellen op 192.168.1.1.

Weet je hoe dit ingesteld moet worden? Zo nee, geef even aan welke Windows versie je draait dan kan er een uitleg gepost worden.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wabsta
Ja, ik wist hoe dit moet Smile, en het is gelukt Smile
Dankjewel!
 
rrozema
graag gedaan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ip adressen reserveren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online wijzigd IP adressen Livebox meer apparaten aansluiten : 4 22 feb 2011
Advertentie