obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox+Sitecom W-340= Probleem met openen poorten
dzimmerman
Hallo,

Ik heb gisteren een W-340 gekocht om mijn netwerk uit te breiden en om met mijn laptop draadloos te internetten. Ik heb daarvoor altijd mijn livebox gebruikt om poorten te openen zonder problemen.

Ik heb met alle computers internet en kom zowel in de setup van de livebox en de sitecom in. De livebox(192.168.1.1) heeft de W-340 de ip adres 192.168.1.10 toe gewezen. die zelfde ip gebruik ik om de poort 1456 te openen. Op deze manier:

Firewall configuratie Livebox:
Naam : MIjn programma
Toegang geactiveerd : Ja
Protocol : TCP
Van poort : 1456
Tot poort : 1456
Lokaal IP-adres : 192.168.1.10


Als ik de PC direct op de Livebox aansluit en de instellingen op de juiste IP zet dan zijn de poorten wel open.

Maar nu komt het probleem.

Op de W340 voer ik de volgende instellingen in:

Huidige Port Forwarding tabel :
NO. Lokaal IP Type Poort bereik Commentaar Selecteren
0 192.168.0.102 both 1456 - 1456 mijn programma



Ik probeer vaanuit pc 192.168.0.102 op verschillende manieren verbinding te maken met poort 1456 zonder resultaat.Sad


ps. ik heb al geprobeerd om de firewall van de livebox in zn totaliteit uit te zetten zonder resultaat.ook heb ik de livebox gereset en alle poorten open gezet zonder resultaat. het zelfde geld voor de router.
 
TCP_IP
Je sitecom staat opgesteld als router zo te zien.
Heeft de WAN poort van je sitecom wel het IP adres 192.168.1.10??
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
dzimmerman
de router geeft het volgende aan:

Verkregen IP Protocol : DHCP
IP adres : 192.168.1.10
Subnet masker : 255.255.255.0
Standaard Gateway : 192.168.1.1
MAC adres : 00:0c:f6:53:09:76
Primaire DNS : 192.168.1.1
0.0.0.0

ik heb verder 0.0% problemen met de verbindingen. alleen met de poort die maar niet open gaat....Sad
 
dzimmerman
als ik de comando ipconfig/all gebruik zie ik het volgende:

Ethernet-adapter Local Area Connection:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: SitecomWL340
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Marvell Yukon
net Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1D-60-D6-7b
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5838:3e3
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.102(
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 22 ju
Lease verlopen. . . . . . . . . . : zaterdag 20 ju
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 -------------> dit is in ieder geval de ip van de w340
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1----------->dit is de ip van de livebox
0.0.0.0
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
 
dzimmerman
ik heb net het firewall van mijn antivirus programma uit geschakkeld en nu gaat de poort open en dicht de hele tijd. Voordat de router er was had ik dit probleem niet. weet iemand wat het kan zijn? ik heb nod32 v3.0
 
TCP_IP
Het lijkt me sowieso beter om van je router een accespoint te maken, dan ben je van dit 'gezeur' met die poorten af.

Je hoeft slechts 2 instellingen op je router (sitecom) te maken en 1 kabeltje te verwisselen.

1. Verander het LAN IP adres van je sitecom naar 192.168.1.200

2. Schakel DHCP uit

3. Haal kabeltje uit de WAN poort van je sitecom en plaats hem in 1 van de 4 LAN poorten
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox+Sitecom W-340= Probleem met openen poorten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
Advertentie