obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Homevox 1-5N aansluiten op Livebox
rdruiter
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij heeft het volgende probleem.
De telefooncentrale Homevox 1-5N werkt niet als deze achter de Livebox is aangesloten.
Voorheen deed deze het wel.
De Livebox is volgens de beschrijving aangesloten.
Ze heeft nu een enkele telefoon aangesluiten die wel gewoon werkt.
Ze heeft internet van Online en telefonie van KPN.
Welke mogelijke oplossingen zijn er die ik kan proberen als ik bij haar langs ga?

Groetjes,

Richard
 
TCP_IP
Gebruik je eigen kpn of online telefonie ervoor?

Indien KPN, inderdaad splitter ervoor.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Wees eens iets specifieker dan 'werkt niet'? Dus, wat werkt er niet als je de homevox achter de livebox aansluit?
 
rdruiter
Het is een KPN-aansluiting.
Er kan gewoon niet gebeld worden via de homevox.

Met vriendelijke groet,

Richard
 
rdruiter
Ik ben gistermiddag bij haar beziggeweest.
De splitter zit nu voor de Livebox en het werkt.
Echter de downloadsnelheid is lager dan die hoort te zijn.
Ik heb de snelheidstest van online gebruikt en die kwam op maximaal 10Mb/s terwijl het contract maximaal 20Mb/s is.
De downloadsnelheid werkelijk was 3 Mb/s en 's avonds zelfs 2 Mb/s.
Met vriendelijke groet,

Richard
 
rrozema
1 - een splitter voor de livebox plaatsen kan, met vrij grote waarschijnlijkheid, de snelheid nadelig beinvloeden.
2 - de snelheid van Online ADSL extra is gespecificeerd als maximaal 20Mbps. Er is geen gegarandeerde snelheid afgegeven.
3 - De werkelijke ownloadsnelheid is van vele factoren afhankelijk; de snelheid van je adsl verbinding is daar slechts 1 van. Vaak is de versturende kant een meer belemmerende factor dan je eigen verbinding. Je 'meet' dan de maximale upload van de server, niet de maximale download van je lijn. Probeer daarom meerdere, verschillende manieren om de snelheid te testen. De beste manier om je lijn volledig te benutten is meestal een nntp (=news) server download met meerdere threads vanaf een pay server.
4 - de snelheidstest van Online is niet meer dan een reclame object. Zeg maar het papieren meetlintje van de ikea. Leuk voor in de winkel maar daar ga je toch niet je werkelijke klus mee uitvoeren? Probeer meerdere snelheidstests te gebruiken, o.a. speedtest.net, maar probeer ook het test bestand van de ftp server van online maar eens te downloaden: ftp://ftp.online.nl/pub/test/100M.bin.
5 - de livebox is een ATA; hij interpreteert de toontjes die de telefoon maakt en genereert daarna zelf nieuwe toontjes om het nummer te bellen. Blijkbaar kan de livebox de toontjes van de homevox niet begrijpen; ze gaan ofwel te snel achter elkaar of de homevox wacht niet totdat er een kiestoon op de lijn staat. Je zou de homevox betere manieren moeten aanleren om te zorgen at hij het ook achter de livebox doet. Mogelijk kun je de homevox instellen dat hij wel (lang genoeg) wacht op de kiestoon en langzamer kiest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Homevox 1-5N aansluiten op Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie