obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Uitval van internet
Slack
Ik heb sinds kort een probleem met online internet en ik denk met de livebox zelf. Als ik mijn computer opstart dan verlies ik na ongeveer een minuut mijn internet connectie. ook mijn telefoon stopt ermee. In m'n systeem logboek krijg ik dan de volgende meldingen:

5) Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: W32Time
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 17
Datum: 28-8-2009
Tijd: 20:23:11
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DELL-XPSP1
Beschrijving: Tijdprovider/NtpClient: er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer time.windows.com,0x1. NtpClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 15 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751)

6) Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: W32Time
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 29
Datum: 28-8-2009
Tijd: 20:23:11
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DELL-XPSP1
Beschrijving: De tijdsprovider NtpClient is geconfigureerd om de tijd uit een of meer tijdsbronnen te halen. Geen van deze bronnen zijn echter
toegankelijk. Er worden geen nieuwe pogingen gedaan gedurende 14 minuten. De tijdservice heeft geen nauwkeurige tijdsbron.

Ik heb wel wat gegoogled maar daar vindt ik alleen maar suggesties om in m'n register te gaan pielen maar daar voel ik weinig voor. Ik heb de helpdesk gebeld en die vertelde mij dat ik een volledige nieuwe windows installatie moest doen. Zo gezegd zo gedaan maar geen resultaat.

Iemand een idee??

Groet,

Slack
Gewijzigd door Slack op 01 september 2009, 03:39
 
rrozema
De meldingen die je geeft gaan over de service die de klok van je computer goed zet. Deze heeft niets met het probleem te maken; hooguit heeft deze service problemen door het zelfde probleem.

Maak je een wireless verbinding met je livebox of gebruik je een netwerk kabel?
 
Slack
Ik maak gebruik van een netwerkkabel

groet,

slack
 
rrozema
Heb je al eens een andere netwerkkabel tussen je livebox en je computer geprobeerd? Zoals je het beschrijft, lijkt het alsof je livebox vastloopt nadat je je computer hebt opgestart. Dit kan diverse redenen hebben; o.a. een verkeerd bekabelde netwerkkabel of een defecte netwerkadapter. Door de verschillende onderdelen een voor een te vervangen kun je proberen het defecte onderdeel te vinden.

Als het vervangen van de netwerk kabel niet helpt kun je eens proberen of je livebox hetzelfde probleem vertoont als er een andere computer wordt aangesloten op dezelfde kabel en livebox. Wellicht heeft er iemand in je familie of in je kennissenkring een laptop die je voor deze test even op jouw livebox kunt aansluiten?
Gewijzigd door rrozema op 01 september 2009, 22:06
 
mahinder3
Het is echt hinderlijk als je internet uitvalt want wij kunnen niet meer zonder internet. Als je rustig zit te internetten valt het weer uit voor 5 tot 6 dagen. Groetjes en ik hoop dat het snel wordt verholpen.
 
horstefan
Misschien is het wijs ook mijn topic door te lezen,
ons probleem lijkt op elkaar, ik begon met dezelfde symptonen

liveboxen zijn heel gevoelig voor storingen op het net
zodra jij een computer aansluit en dus van de verbinding gebruik maakt, genereerd dit fouten (logisch)
door een slechte verbinding tussen het straatkastje en de livebox worden deze fouten teveel aangemaakt waardoor de livebox een nieuwe verbinding gaat aanleggen...
ik heb hetzelfde probleem met de speedtouch na 3 maanden terug ook de livebox vaarwel te hebben gezegd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitval van internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie