obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
zeer traag internet!!
Elias
ik heb nu al meer dan 2 jaar een 20 mbit lijn van online, heeft altijd uitstekend gewerkt. ik haalde ook altijd een mooie snelheid, namelijk 1,7mbps. een paar dagen geleden begon het probleem, als ik nu wat download blijft mijn downloadsnelheid op 110kbps hangen!! ik heb het modem meerdere malen hard en soft gereset maar geen verschil. ik post gelijk de statistieken:

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 1712 Kbps
Afname Dichtbij: 15.6 (dCool
Ver weg: 3.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 9 (dCool
Ver weg: 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Wat ik heb opgemerkt is dat als ik een harde reset uitvoer en direct nadat het modem dan weer online is naar de adsl statistieken kijk, dan zie ik dat het modem wel met een snelheid van 17350kbps intreed..dat is de oorsprongekelijke snelheid dat ik haalde.. en na 2 minuten zakt die snelheid dramatisch naar 4090kbps en na weer een paar minuten naar 1712kbps..

weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? het heeft al die 2 jaar perfect gewerkt en ik heb helemaal niets veranderd qua bekabeling of software..
 
rrozema
Ik heb goed en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws is dat er al meer mensen zich hier gemeld hebben met het zelfde probleem, nadat hun livebox automatisch is voorzien van nieuwe firmware door Online traint hun modem zeer slecht in. Online werkt inmiddels om de oorzaak van dit probleem te zoeken, en daar zit het slechte nieuws; er is nog geen oplossing voor...

Het probleem treedt niet bij alle klanten op, wel zijn er nog diverse andere nieuwe klachten nadat deze firmware is uitgebracht. o.a. 'spook-oproepen' waarbij de telefoon over gaat, soms op onmogelijke tijden, maar er vervolgens niemand aan de lijn is. Ik weet niet welk probleem het eerst wordt aangepakt door Online, dus ik weet ook niet welk probleem het eerst opgelost zal zijn. Sorry.

Ik kan je adviseren om gelijk duidelijk en stellig te zijn tegenover Online. Meld het probleem aan bij de helpdesk, zodat er een notitie in je dossier komt. Ik verwacht echter niet dat ze je bij de helpdesk kunnen helpen met dit probleem. Schrijf daarom ook een klachtbrief aan de afdeling klachten, waarin je de situatie precies uitlegt. Zo'n brief heeft veel meer kans om gelijk bij de juiste technische mensen terecht te komen.
 
Elias
dat is inderdaag zeer slecht nieuws.. maar zou het niet zo kunnen zijn dat het aan de adapter ligt?
ik lees in andere berichten dat het misschien aan de adapter zou kunnen liggen en die moet vervangen..
 
rrozema
Niets is natuurlijk onmogelijk, maar het lijkt er niet op dat dat het probleem is...
 
TCP_IP
Lijkt een beetje op dat speedtouch 706 fenomeen.
Dat deze op slechts 2mbit intraint op mysterieuze wijze, wellicht is er iets van de speedtouch firmware overgenomen in de nieuwe livebox firmware ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Elias
ja maar het vreemde is, net nadat ik het modem een harde reset heb gegeven en dan naar de adsl statistieken kijk, dan zie ik dat het modem gewoon met een snelheid van ongeveer 17300kbps intreent. maar dan na een paar minuten zakt die snelheid.

ligt dat dan ook aan de firmware?
 
TCP_IP
Zou goed kunnen, maar het blijft gokwerk.
Bel de helpdesk anders eens voor een nieuwe adapter, kun je dat in ieder geval proberen cq. uitsluiten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zeer traag internet!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie