obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Internet & Medion telefoon op 2 verschillende telefoonaansluitingen
fanSte
Als ik mijn Orange ADSL Livebox modem boven op mijn kamer aansluit (zit een telefoonaansluiting) dan haal ik in mijn Livebox 10000 down minimaal.

Als ik het beneden bij een telefoonaansluiting aansluit dan haal ik maximaal 8000, maar het meeste 6000.

Het lijkt me dus duidelijk dat ik 'm boven wil aansluiten.

Maar nou zit ik met het volgende:

Ik heb beneden een Medion draadloze telefoon. Als ik die beneden aansluit en ik wil boven mijn Livebox aansluiten, dan krijg ik geen verbinding met Internet.

Als ik de telefoon beneden uit mijn telefoonaansluiting beneden haal, dan doet hij het wel.

Het ligt dus aan mijn telefoon dat mijn telefoon ervoor zorgt dat ik maar 1 telefoonaansluiting in mijn huis kan gebruiken. Het heeft een naam geloof ik (een of ander optie dat ie niet heeft), maar ik weet zo niet welke.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Een nieuwe telefoon kopen? Of kan ik dit ook instellen in mijn telefoon? Of kan ik het op een andere manier aansluiten?

Ik wil wel beneden mijn telefoon gebruiken en boven wil ik dan als het lukt mijn Livebox modem aansluiten, omdat dat 2-4 Mbit scheelt. Vaag he?

Voor die draadloze telefoon had ik 2 oude gewone telefoons. Een beneden en een boven. Dus het werkt wel, 2 telefoonaansluitingen tegelijk. Alleen niet met deze draadloze telefoon.

Volgens mij is het deze draadloze telefoonset:

nl2005week29a
 
Richard
Ik zou het gewoon aansluiten zoals het hoort te zijn, want zoals ik het nu lees zit beneden zowel de LB alsook een telefoon erin incl. de doorverbinding naar boven, althans zo heb je het gehad begrijp ik uit je verhaal.

Als je het aansluit zoals het hoort heb je ook kans dat je LB beneden ook snel genoeg draait.
D.w.z. van isra punt rechtstreeks naar de Livebox en dan van de Livebox terug naar je telefoonstopcontact (waar de binnenkomende draden dan al niet meer zijn aangesloten) alwaar je dus de telefoon van beneden weer op kunt insteken en de doorverbinding naar boven maken.

De Dect telefoons hebben ook een basisstation en dat steekt ook in de contactdoos. Goede kans dat je in de contactdoos misschien nog de oude EB (extra bel) doorverbinding hebt zitten die er op veel plaatsen in zit of dat er wat teveel bekabeling in de stekker van het basisstation steekt wat de storing veroorzaakt.
Anders zou ik het zo ook niet weten. Ik sluit altijd aan zoals het zich hoort dan heb ik ook zo goed als nooit problemen.Wink
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Internet & Medion telefoon op 2 verschillende telefoonaansluitingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie