obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
MAC Address filtering in 706WL ?
luco53
Hallo,

Mijn zus is nieuw bij Online en heeft een ST706WL ontvangen.
Bij het instellen van de SSID wilde ik tevens 'even' voor de draadloze toegang MAC address filtering instellen. Standaard staat dit modem echter ingesteld op WPA en iets anders instellen lijkt onmogelijk.
Nu ben ik zelf nog een 'ouderwetse' LB-er en heb draadloos achter de LB geregeld.
Ik heb sterk de indruk dat de op ST alleen met een geknepen standaard gebruiker (orangeuser) kan worden aangemeld via 192.168.1.254; Administrator geeft 'niet thuis'.

Is hier een oplossing voor?
 
luco53
Ik ben gisteren met dit modem bezig geweest en los van een beperkt aantal beschikbare mogelijkheden met de standaard 'gebruiker' heeft het mogelijk ook te maken met de eigenschapen van dit modem zelf.
In de stand 'alle apparaten toestaan' heb ik laten scannen naar alle beschikbare draadloze apparaten. Tot mijn aangename verrassing stonden na afloop alleen de twee apparaten die we zelf wilden aanmelden in de lijst, waarbij middels aanklikken van de keuze 'configureren' per apparaat kon worden aangegeven of de associatie al dan niet gewenst was. In ons geval was dat wél zo, hetgeen dan netjes wordt opgeslagen.
Door er vervolgens voor te kiezen geen apparaten meer toe te staan is verdere aanmelding onmogelijk.
Waarmee alles eigenlijk tot redelijke tevredenheid is opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MAC Address filtering in 706WL ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HG655 ip filtering Huawei configuratie en problemen : 4 13 nov 2018
Content filtering Helpdesk : 2 13 nov 2016
Thomson TG712 en MAC address filtering Thomson configuratie en problemen : 15 24 mei 2010
Small Business Server 2003 met ADSL uit 706WL Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 18 jan 2010
Hoe lang voor een nieuw MAC address herkend wordt Eigen modem configuratie en problemen : 8 06 mei 2007
Advertentie