obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Small Business Server 2003 met ADSL uit 706WL
Jojo1969
Hoi,

Ik heb een MS Small Business Server 2003 in mijn netwerk. Nadat ik het e.e.a. juist heb geconfigureerd m.b.t. de DHCP server (SBS verwacht deze op de server, terwijl online deze (niet uitschakelbaar) in de router heeft staan)... ben ik nu bezig met exchange in het netwerk. Eigenlijk wil ik mijn eigen SMTP service op de server draaien... Is dat wel mogelijk via online?
 
Wanabo
Jawel als je maar niet poort 25 gebruikt, maar b.v. poort 587.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jojo1969
Thankx.

OK... ik ga het proberen.. Smile
 
rrozema
Dat is niet het hele verhaal. Je kunt wel je eigen smtp server draaien; je kunt hem echter niet rechtstreeks contact laten maken met andere smtp servers. Online blokkeert, net als veel andere providers vanwege het gevaar op virus uitbraken en misbruik door spammers, alle uitgaande smtp verkeer naar andere servers dan die van Online zelf. Je kunt dus wel mail versturen via de smtp servers van online, maar je kunt de mails niet zelf rechtstreeks afleveren bij de server van de ontvanger. De meeste mail programma's hebben hier wel een voorziening voor; je stelt dan een 'forwarder' in. In het geval van Online stel je dus op jouw server smtp.online.nl in als forwarder en dan moet alles gewoon werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Small Business Server 2003 met ADSL uit 706WL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
Advertentie