obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Spam of niet
johnEnschede
Hallo,

Vandaag een mailtje ontvangen met volgende inhoud:

Geachte heer ........,

In opdracht van Orange doen wij onderzoek naar klantwensen over de afhandeling van storingen. Orange is erg geïnteresseerd in uw mening en wij willen u daarom graag uitnodigen voor deelname aan dit online onderzoek.

Orange voert dit onderzoek uit in samenwerking met Blauw Research, een onafhankelijk onderzoeksbureau, en heeft daarvoor uw contactgegevens ontvangen.


Wij willen u vragen om de vragenlijst uiterlijk zondag 27 augustus in te vullen. Het invullen neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag.


Wanneer u op de volgende link klikt, komt u in de vragenlijst terecht:




(Mocht deze link niet werken, lees dan de voetnoot onderaan dit bericht.)


Wij danken u bij voorbaat hartelijk voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,


Blauw Research

Menno Urbanus
Project Manager

Is dit idd een onderzoek iov Orange?
 
Wanabo
Heb net nog gechecked, maar geen dergelijke mail ontvangen. Ik mag voor @home nog steeds mee doen aan onderzoekjes ook via een een of ander research buro. Zolang je niet dagelijks een mailtje ontvangt van dat buro zou ik het geen spam willen noemen. Wees echter wel alert op wat er gevraagd wordt en of je wel antwoord wilt geven.

Blijft alleen de vraag open, had Orange (gezien de wet op de pricvacy bescherming) jouw gegevens mogen doorspelen? Er staat in de voorwaarden van Wanadoo/Orange vast wel ergens zo'n bepaling dat je daar mee instemt. Angry
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Inderdaad wel vreemd.
Ik heb wel eens vaker een email gehad voor een onderzoek te doen naar klantentevredenheid bij het toen nog Wanadoo, maar die kreeg ik pas NAdat ik de helpdesk gebeld had. Het vragenformulier ging dan ook daarover en over de klachtafhandeling.

Dit gebeurde echter via url's van Wanadoo zelf, niet via een extern bureau.
Als ik ga kijken op de site ziet het er wel professioneel uit en vermoede ik dat Orange het inderdaad uitgegeven heeft aan dit onderzoeksbureau.
Het domein is geregistreerd door Network Solutions in opdracht van Nebu B.V. in Uitgeest.

Als e.e.a. correct is had Orange je NAW gegevens in elk geval niet door mogen geven. Vermoedelijk hebben ze in dat geval alleen email adressen van klanten doorgegeven in het kader van onderzoek plegen maar ook dat vind ik persoonlijk, zonder aankondiging of vraag aan betreffende of dat mag, een bedenkelijke zaak.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Spam of niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie