obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos maar kwart van snelheid?
Jessy27
Hallo, ik ben net online (draadloos) via een Thomson TG712 modem en de bijgeleverde dongle. Mijn afstand tot de centrale is 933 meter. Is het normaal dat ik maar een downloadsnelheid haal van +/- 600 kB/sec (via speedtest.bbned.nl)? En op snelheidscontrole.online.nl kom ik op 5 Mb/S. Is dit niet heel erg langzaam? De afstand tussen pc en modem is 10 meter. Alvast bedankt voor de reactie!
 
rrozema
Ik weet nog niets van deze thomson routers maar er zit vast in de configuratie schermen wel ergens een scherm waar je de adsl statistieken kunt bekijken. Daar kun je dan bekijken wat je maximale snelheid van je adsl verbinding is. Er staat als het goed is een snelheid voor up- en een voor download.

De snelheden die je noemt zijn de snelheden gemeten over de gehele keten tussen jouw browser en de webserver op het internet. In die keten vind je (gezien vanuit je browser):
- je usb dongle
- je draadloze verbinding
- je Thomson router
- je adsl verbinding
- de router van online
- de verbinding vanaf de centrale naar de centrale routers van Online
- de routers van eventuele uitwisselingspunten tussen providers
- de internet verbinding van de web site hoster
- de web site zelf.

Elk van deze punten kunnen op zich voor vertraging zorgen. De meest waarschijnlijke zijn in jouw geval echter je usb dongle en je draadloze verbinding. Ik verwacht dat je adsl verbinding ruim 2x sneller is dan je draadloze verbinding. Als je uitsluitsel wilt van hoeveel invloed je draadloze verbinding en je dongle echt zijn, dan moet je je pc even met een netwerk kabel aansluiten op je router en dan nogmaals een snelheidstest doen. Ik verwacht dat je dan tenminste 2x zo snel zult uitkomen. Draadloze verbindingen zijn altijd trager en als ze via usb lopen is het vaak nog erger.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos maar kwart van snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 8 04 jul 2019
Advertentie