obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Belachelijk lage snelheid
magz00r
hallo allemaal

Toen ik terug kwam van zomervakantie bleek mijn internet niet meer te werken waarna ik alles gereset heb. Geen veranderingen. Daarna heb ik online helpdesk gebeld waar ik uren aan de bel heb gehangen maar mij geen oplossing boden. Na een grote mond vertelde ze mij dat ze een firmware update gedaan hadden en ik mn modem een tijdje uit moest zetten om hem vervolgens opnieuw op te starten. Mijn download snelheid was echter vors lager. Voorheen kon ik op goede dagen met 1.6mb per seconde downloaden maar nu nog maar met 900kb/s - mijn ping is tevens toegenomen, voorheen had ik altijd een ping van 22 op nederlandse servers en nu 43-45. Ik heb opnieuw aan de bel gehangen en kreeg een nieuw modem opgestuurd - totaal geen verandering.

Sinds een aantal dagen is mijn download snelheid nog verder ingezakt naar 580kb/s - 1/3 van wat ik voor heen haalde.

Ik heb al nieuwe kabels geprobeerd, instellingen maar volgens mij ligt het probleem niet bij mij. Sinds orange is overgenomen door t mobile heb ik alleen maar gezeik met mijn internet.

het gaat om een 20mbit lijn
Gewijzigd door magz00r op 26 november 2009, 12:11
 
hermanbr
Op de webside van online staat bij de product details van online snel internet 20 Mb
Productdetails Internet + Onbeperkt Bellen

Maximale snelheid downloaden 20 Mbit per seconde *
Maximale snelheid uploaden 1 Mbit per seconde

Mogelijk was dit vroeger meer maar mijn ervaring is dat zelfs de 1 Mb niet gehaald wordt. Mijn gemiddelde over enkele honderden tests in de afgelopen maanden is 0.85 Mb.
Je probleem met een lage ping zie ik de laatste tijd ook steeds meer. In het verleden was de ping ca. 30 milliseconde. Nu zie ik wel waarden van ver boven een seconde. Jammer genoeg wordt door online en ook de andere providers een bovengrens voor de verbinding opgegeven. Als gebruiker heb je hier helemaal niets aan. Wij als gebruikers moeten actie voeren voor een ondergrens. Zodat het niet meer mogelijk is dat mijn zo genaamde 20 Mb verbinding zelfs nog nooit informatie heeft overgedragen met de in train snelheid van mijn modem (16.5 Mb) Gemiddeld haal ik ca. 10 MB met een absoluut eenmalig maximum van 14 Mb
 
magz00r
ik draaide 4 maanden terug 13-14 mbit, ik heb net een speedtest gedaan en haalde net 4 up en 0,2 down
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belachelijk lage snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie